سرپرست معاونت توسعه منابع استانداری یزد:

صنایع دستی، بازاری فارغ از تحریم و عنصری در تقویت صلح است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با تاکید بر ضرورت تشکیل خوشه های صنایع دستی در انسجام بخشی به فعالیت‌های اقتصادی این حوزه،اظهار کرد:صنایع دستی بازاری فارغ از تحریم و عنصری در تقویت صلح است .

به گزارش یزدی نیوز«سیدمسعود عظیمی» در جلسه اجرای طرح «آموزش برندسازی و بازارشناسی در حوزه صنایع دستی» که با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد:‌ توجه خاص به مهم ترین بخش خانواده و بانوان در حوزه اقتصاد ارزشمند است و یزد به عنوان استانی متشکل از ۱۰ شهرستان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متنوعی به ویژه در موضوع صنایع دستی دارد .

 
وی افزود: برای رسیدن به رفاه و توسعه متوازن در مناطق مختلف استان باید بتوانیم شاخصه ها و ظرفیت های بکر را شناسایی و فعال سازیم تا جاذبه انتخاب برای محل زندگی و افزایش سرمایه گذاری در زمینه های مختلف نیز فراهم شود .
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: حاصل و برآیند صنایع دستی، صلح، دوستی و مهربانی است،نه برای یک جامعه کوچک، بلکه مراودات صنایع دستی فراتر از مرزها قدم می گذارد و زمینه نزدیک شدن جوامع در سطح بین المللی را به یکدیگر تقویت می کند .
 
عظیمی تصریح کرد: صنایع دستی بازاری فارغ از تحریم دارد زیرا تنها به هنر دست و اندیشه هنرمندان وابسته است، اما در این زمینه تنها تولید محصول نمی تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند و توجه به بازاریابی و برندسازی نیز حائز اهمیت است .
 
وی ادامه داد: برند محصول، حاکمیت کالا بر ذهن است و برای بازارشناسی نیز  به تحقیقات بازار و رسیدن به ذائقه مصرف کننده نیازمند هستیم که بهره گیری از دانش تخصصی در این عرصه می تواند موثر واقع شود .
 
عظیمی افزود:خلاقیت هر کجا ورود پیدا کند موانع را می شکند و امید است برگزاری دوره آموزشی برند سازی و بازارشناسی در حوزه صنایع دستی که با محوریت بانوان در استان آغاز شده است بتواند تداومی موثر برای آموزش و نتیجه گیری مناسب را فراهم آورد .
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بر کارآمدی تشکیل خوشه های صنایع دستی برای انسجام بخشی فعالیت های اقتصادی و فرهنگی در این حوزه تاکید و توجه به مهارت محوری در دوره های آموزشی را خواستار شد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..