نماینده آستان قدس رضوی در استان یزد مطرح کرد

برگزاری نخستین همایش ملی نکوداشت «ستی فاطمه» در استان یزد

نماینده آستان قدس رضوی در استان یزد گفت: نخستین همایش ملی نکوداشت «ستی فاطمه» در اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین رحیمی نسب، در نشستی خبری با اشاره به منشور هفتگانه آستان قدس رضوی که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: سایر استان‌ها باید از مواهب آستان قدس رضوی با استفاده از پتانسیل موجود برای فرهنگ سازی و به ویژه محرومیت زدایی بهرمند شوند.

 
نماینده دفتر آستان قدس رضوی عنوان کرد: برای اجرای فرموده مقام معظم رهبری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سه سال گذشته در استان یزد تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد که این دفتر شامل چهار معاونت در حوزه محرومیت زدایی، فرهنگی، وقف و نذر و خادمیاری است که در زمینه خادمیاری فعالیت خوبی صورت گرفته و در حال حار بیش از ۱۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که حدود ۵ هزار و۵۰۰ نفر توانسته‌اند کد خادمیاری را دریافت کنند.
 
رحیمی نسب ادامه داد: از میان ۵ هزار و ۵۰۰ نفر خادمیار، ۲ هزار نفر زن و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مرد با مدارک دکتری، فوق لیسانس، لیسانس و دیپلم هستند و می‌توانند در طول سال حداقل ۱۲ ساعت در حرم امام رضا (ع) خدمت کنند.
 
نماینده آستان قدس رضوی در استان یزد با اشاره به تشکیل کانون‌های تخصصی خادمیاری گفت: این کانون‌ها در حوزه‌های مختلف شامل قرآن، شهدا، جهادی، خانواده، شعر، علمی و… فعالیت می‌کنند.
 
رحیمی نسب اظهار داشت: برنامه‌هایی مانند سوگند نمادین خادمان، خاطره گویی خادمان، خواندن صلوات خاصه امام رضا (ع) در برنامه صبحگاهی مدارس، انجام هشت کار نیک توسط اقشار مردم و مسئولان و… از دیگر برنامه‌هایی فرهنگی است که برنامه ریزی های لازم برای اجرای آن انجام شده است.
 
نماینده آستان قدس رضوی در یزد افزود: با استفاده از رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی سعی بر این است تا هدف از راه اندازی این طرح که همدلی اجتماعی، موج خدمت رضوی، آرامش روان و… است، تحقق یابد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی فرهنگ رضوی عنوان کرد: این همایش با عنوان نکوداشت ستی فاطمه بانویی که منتسب به گوهر شاد و همسر امیرچخماق است در یزد برگزار خواهد شد.
 
رحیمی نسب گفت: این همایش ۱۱ اردیبهشت در دانشگاه آزاد و با محوریت بانوان و وقف و امور خیریه، بازخوانی زندگانی و خدمات بانو ستی فاطمه همسر امیرچخماق و فرهنگ و سبک زندگی رضوی در خانواده و جامعه با تاکید بر نقش مادری برگزار خواهد شد.
 
نماینده دفتر آستان قدس رضوی در یزد همچنین با اشاره به برگزاری شب شعر عنوان کرد: در ۱۰ اردیبهشت ماه شب شعر با سه موضوع حضرت معصومه (ع)، امام رضا (ع) و ستی فاطمه برگزار می‌شود که در آن از هشت شاعر برتر تجلیل می‌شود.
 
وی با اشاره به تمدید زمان ارسال شعر و مقاله تاکید کرد: تاکنون بیش از ۶۰ اثر از سراسر کشور ارسال شده و در مرحله داوری است که با توجه به استقبال مخاطبان، مدت ارسال آثار تا دوم اردیبهشت ما تمدید شده و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی www.razavi.iauyazd.ac.ir ارسال کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..