فعالیت ۵٠ استخر دومنظوره پرورش ماهی در خاتم

پرورش ماهی در استخر‌های دومنظوره این شهرستان برای یک نفر به صورت مستقیم و ٢نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.

به گزارش یزدی نیوزمدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از فعالیت ۵٠باب استخر دومنظوره کشاورزی و آبزی پروری که ٧٠هزار قطعه بچه ماهی در آن رهاسازی شده است خبر داد.

مجتبی آغاز گفت:در شهر ستان خاتم ١٠٠باب استخر دومنظوره پرورش ماهی باظرفیت ١٣٠تن موجود است که ۵٠باب استخر با ظرفیت ٧٠تن فعال است.
آغاز با اشاره به تولید ٣۵تن ماهی در سال زراعی٩٧_٩٨ افزود: تنها یک واحد مرکز تکثیر و پرورش ماهی سردآبی در شهرستان موجود است که این واحد در هر دوره ٣٠هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل آلا را پرورش می‌دهد و بعد از تبدیل به بچه ماهی به استخرهای پرورش ماهی شهرستان و خارج از شهرستان عرضه می‌شود تا به بازار مصرف برسد.
وی گفت:ماهی قزل آلا درمقایسه باسایر آزاد ماهی ها ویژه گی خوبی که دارد می‌تواند به صورت متراکم پرورش بیابد و دارای مقاومت دربرابر تغییر درجه دما دارد و این ویژگی باعث شده که ماهی در استخر های شهرستان به عنوان یک عامل پرورشی مورد استفاده بهره برداران بخش کشاورزی قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیان کرد: پرورش ماهی در شهرستان با توجه به کمبودهای آبی و ساخت استخرها، روبه افزایش است و می توان از آبهای کشاورزی که در استخرها ذخیره می‌شود همزمان پرورش ماهی را انجام داد که باعث حاصلخیزی آب کشاورزی و همچنین پرورش گوشت سفید باشد.
آغاز گفت: رهاسازی ماهی ها با میانگین وزنی ١٣گرم طی دوره ۵تا۶ ماه پرورش و با میانگین وزنی ۵٠٠گرم و با رکورد ١/۵کیلوگرم در شهرستان صید شده اند صید ماهی در شهرستان از نیمه اسفند ماه شروع و تا آخر فرودین ماه نیز ادامه دارد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..