تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی ۴۵ روستا

سرپرست معاونت برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تدوین برنامه ی توسعه ی اقتصادی و اشتغال زایی 45 روستا در سالجاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمجید دهقانی زاده در نشست  کمیته ی راهبری و سیاستگذاری برنامه ی توسعه ی اقتصادی و اشتغال زایی روستایی افزود در اجرای تکلیف قانونی مندرج در بند الف ماده­ ی ۲۷ قانون برنامه ی ششم توسعه و با مساعدت همه ی دستگاه های اجرایی مرتبط با مباحث توسعه ی روستایی، برنامه ای با حداکثر منافع برای روستاها با اولویت روستاهای بزرگ و پرجمعیتی که کارکرد روستایی خود را حفظ کرده اند؛ تدوین خواهد شد.

 
وی هدف از تشکیل کمیته ی مذکور را سیاست گذاری و هماهنگی دستگاه های ذیربط در این زمینه عنوان کرد و یادآور شد از ابتدای اجرای برنامه ی ششم ، برای ۴۵ روستای هدف در سطح شهرستان های استان، برنامه ی توسعه ی اقتصادی و اشتغال زایی با همکاری مراکز علمی و پژوهشی استان تهیه شده است.
 
وی خاطرنشان ساخت: این برنامه در راستای تحـقق سیاسـت های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ی ششم، شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جـایگـاه روستـاها در اقتصاد مـلی و در نهایت ایجاد بستـر لازم برای شکـوفایـی و پیـشرفـت عدالـت محـور روسـتاها تدوین می گردد.
 
دهقانی زاده افزود: شناسایی مسائل کلیدی روستاهای هدف، ارزیابی وضعیت موجود روستاها به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی و در نهایت ارائه ی برنامه ها و پروژه های  اشتغال زایی و توسعه ی اقتصادی روستا با هدف ارتقای ظرفیت های موجود، مهمترین موارد ارائه شده در برنامه ی تدوینی است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..