زیرساخت‌های یزد برای پذیرایی از گردشگران بیشتر نیازمند تکمیل است

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حضور نزدیک به دو میلیون گردشگر در شهر یزد گفت: زیرساخت‌های یزد برای پذیرایی از گردشگران بیشتر نیازمند تکمیل است.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسین آزادی در دیدار فرماندار یزد با اعضای شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حضور خوب مسافران نوروزی در شهر یزد اظهار داشت: الحمدالله یزد امسال میزبان تعداد بسیار زیاد گردشگران داخلی بود.

 
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار در شهرهای مختلف جهان به حساب می‌آید، گفت: باید تلاش کنیم که سهم بیشتری از تعداد گردشگران جهان به دست آوریم.
 
وی تصریح کرد: یزد این ظرفیت را دارد که بتواند سهم خود در این زمینه را به دست آورد و با توجه به انتخاب به عنوان شهر جهانی، معرفی به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان و موارد مختلف دیگر، می‌توان نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با این میزان پتانسیل، یزد در بین بیش از ۱۳۰ شهر پایدار جهان، به عنوان نخستین پایتخت معرفی شد که قطعا همین انتخاب نقش بسیار مهمی در معرفی یزد به جهانیان دارد.
 
 
آزادی ادامه داد: علاوه بر این عنوان، با همکاری وزارت ارشاد، یزد در سال ۲۰۱۹ پایتخت کتاب شد و علاوه بر این یزد امسال سمپوزیوم المان‌های خشتی در یزد برگزار شد.
 
وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار شهرداری یزد اقدام به معرفی یزد در سطح کشور با ۱۷ بیلبورد بزرگ کرد گفت: در مطالعات گردشگری بیان می‌شود که هر نفر شب گردشگر حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای شهر آورده دارد.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: با توجه به اینکه امسال نزدیک به دو میلیون گردشگر در شهر یزد حضور داشتند، اگر این رقم را در میزان آورده گردشگران ضرب کنیم، رقمی بیش از نصف بودجه شهرداری یزد است.
 
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: البته این میزان حضور گردشگر در یزد یک سری تکلیف برای مدیران یزد ایجاد می‌کند که از جمله این موارد اصلاح خطوط شهری، ریلی و هوایی، اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ برخورد حرفه‌ای با گردشگران در شهر یزد از جمله این تکالیف است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..