امام جمعه یزد تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از پراکنده‌کاری در رسیدگی به سیل‌زدگان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ضرورت جلوگیری از پراکنده کاری در کمک و رسیدگی به سیل‌زدگان استان‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع اعضای شورای شهر یزد با اشاره به سیلی که در برخی مناطق کشور باعث وارد آمدن خسارات بسیار به مردم شد و در مواردی زندگی آنها را به طور کامل از بین برد، اظهار داشت: خوشبختانه خدمات گسترده‌ای به مردم این مناطق ارائه شده اما لازم است با مدیریتی درست، کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی به مردم این مناطق انجام شود.

 
وی با بیان اینکه برخی کمک‌رسانی‌ها دستخوش پراکنده‌کاری و موازی کاری شده است، افزود: در رسیدگی و کمک رسانی به سیل زدگان باید از موازی کاری جلوگیری شود.
 
ناصری همچنین بر ضرورت توزیع عادلانه کالاها و اقلام ارسال شده برای سیل زدگان تاکید کرد و بیان داشت: آنچه در این شرایط ضرورت آن به شدت احساس می‌شود، مدیریت صحیح در توزیع امکانات و کمک‌ها است.
 
امام جمعه یزد یادآور شد: موضوع دیگری که باید در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان مورد توجه قرار گیرد، شرایط روحی و روانی آنهاست زیرا عده زیادی از مردم طی چند ساعت تمام زندگی خود را از دست داده اند و مدت زمان زیادی نیاز است تا شرایط آنها به حالت عادی بازگردد بنابراین باید با توجه به روحیات آنها خدمت رسانی انجام شود.
 
ناصری خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانی به مردم این مناطق باید در کنار کمک‌های نقدی و کالایی مورد توجه باشد.
 
وی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت امدادرسانی به مردم این مناطق، از روحانیون و طلاب نیز خواست تا با حضور در بین مردم با آنها صحبت کنند و سعی کنند زمینه‌ای فراهم کنند که آنها به لحاظ روحی و روانی کمتر در فشار باشند.
 
ناصری همچنین بر لزوم جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی در توزیع کمک‌ها و رساندن آنها به دست مردم تاکید کرد.
 
وی با اشاره به اینکه چنین حوادثی باید برای دیگر نقاط کشور به درس و عبرت تبدیل شود، گفت: در همین شهر یزد هم اقداماتی صورت گرفته که به نظر می‌رسد در صورت وقوع سیلاب احتمالی، آمادگی کامل برای آن وجود ندارد.
 
ناصری از اعضای شورای شهر یزد خواست: آمادگی‌های شهر را برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی بسنجند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..