در هفته گرامی داشت مقام جانباز

اجرای طرح علمداران حماسه در یزد

تجلیل از جانبازان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی، عیادت از جانبازان و خانواده‌های آنها از جمله برنامه‌های این طرح اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان یزد گفت: در هفته جانباز ده ها برنامه فرهنگی و اجتماعی در استان یزد برگزار می شود. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه جشنهای هفته جانباز  از ۱۹تا۲۳ فروردین در تمام شهرستان های یزد برگزار می شود افزود: برگزاری مراسم ویژه تجلیل از جانبازان، برگزاری مراسم جشن میلاد، برگزاری حشنواره های فرهنگی ورزشی و مسابقات ورزشی در رشته های مختلف با حضور خانواده های جانبازان، عیادت از جانبازان و خانواده های آنها که در بیمارستان بستری هستند، تجلیل از جانبازان شاغل در اداران از جمله این برنامه ها اعلام شد.
وی افزود: طرح علمداران حماسه در استان برگزارمی شود که در این طرح با حضور در منزل تعدادی از جانبازان استان از آنها تجلیل خواهد شد. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تعداد جانبازان استان یزد را ۹هزار و ۶۸۵نفر اعلام کرد و گفت: ۶هزار و ۳۸نفر از این افراد جانبازان زیر ۲۵درصد هستند. 
وی جانبازان ۲۵تا۴۲ درصد استان را، سه هزار و ۶۴نفر برشمرد و گفت: ۴۱۰نفر جانبازان ۵۰تا۶۹ درصد هستند و ۱۷۳نفر جانبازان ۷۰درصد هستند.
ابراهیمی اشاره  گفت: استان یزد در دفاع مقدس ۴۰۰۰هزار شهید و تعداد ۷۰۲آزاده تقدیم نموده است. 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..