مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

آمار گردشگران نوروزی یزد ۲ برابر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افزایش ۲.۳ برابری گردشگران نوروزی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی فاطمی  با بیان اینکه یزد به یکی از مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده است، اظهار داشت: ثبت جهانی یزد در افزایش آمار گردشگران داخلی و خارجی این شهر اثرگذار بوده است.

 
وی با بیان اینکه البته آمار گردشگران خارجی استان کاهش داشته است، افزود: در مجموع میزان حضور گردشگران خارجی و داخلی در مقطعی در یزد کاهش یافت اما خوشبختانه در تعطیلات نوروز امسال شاهد افزایش ۲.۳ برابری آمار گردشگران در این استان بودیم.
 
فاطمی در مورد حضور گردشگران خارجی در شهر یزد و دیگر شهرستانهای استان خاطرنشان کرد: بیشتر این گردشگران از کشورهای آلمان، اسپانیا، چین، فرانسه و … به این استان سفر کرده اند که البته تعداد گردشگران خارجی در نوروز امسال در مقایسه با سالهای گذشته با کاهش مواجه بوده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به رشد چشمگیر گردشگران داخلی در ایام نوروز امسال ادامه داد: البته وقوع سیل در استان‌های همجوار و شرایط نامساعد جوی در برخی استان‌های دیگر می‌تواند یکی از عوامل افزایش سفر به استان یزد باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: البته تلاش‌های بسیاری نیز برای معرفی یزد و ایجاد رغبت برای گردشگران برای سفر به استان یزد صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به فعالیت و تبلیغات در فضای مجازی، حضور در نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری و … اشاره کرد.
 
. فاطمی، میزان استقبال مسافران نوروزی از بناهای تاریخی یزد را قابل توجه خواند و افزود: بیشترین بازدیدها از مجموعه امیرچخماق، مسجد جامع یزد، بافت تاریخی و باغ دولت آباد صورت گرفته است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..