کشف دو تن مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد: در هفت روز اول سالجاری دو تن مواد غذایی غیربهداشتی، فاسد و تاریخ گذشته کشف و جمع آوری شد.

به گزارش یزدی نیوز،دکتر علی اکبر موسوی افزود:کارشناسان بهداشت محیط  شهرستان یزد در هفت روز نخست فروردین ماه سال جاری  ۶۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی را بازرسی کردند و موفق به کشف و جمع آوری دو تن مواد غذایی غیر بهداشتی، فاسد و تاریخ گذشته شدند.

 
موسوی ضمن ضروری دانستن رعایت موازین و مقررات بهداشتی از سوی متصدیان، تهیه کنندگان و عرضه کنندگان مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بیان کرد: طی ۶۰۰ مورد بازرسی انجام شده بازرسان بهداشت محیط، تعداد ۱۴ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی ارسال شد همچنین موارد متعددی اخطاریه بهداشتی در این رابطه صادر شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد تصریح کرد: بنابر حساسیت امر نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروزی و در راستای حفظ و تامین سلامت شهروندان و میهمانان، تاکنون تعداد شش مرکز عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی در شهرستان یزد پلمپ و تعطیل شده است.
 
موسوی ادامه داد: سامانه ۱۹۰ وزرات بهداشت و درمان و  تلفن مرکز بهداشت شهرستان یزد به شماره ۳۶۲۴۰۵۹۳و ۳۶۲۴۸۰۲۱ در این ایام بطور ویژه پاسخگوی نیاز‌ها و درخواست‌های شهروندان و میهمانان خواهند بود.
 
وی در پایان از حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی و هم گرایی سایر دستگاه‌های اجرایی در طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان یزد و تیم‌های بهداشتی ثابت و سیاری که در قالب کارشناسان بهداشت محیط در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت نقطه نظرات و شکایات بهداشتی مردم می‌باشند تشکر کرد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..