در نشست خبری دستگاه‌های خدمات‌رسان یزد در بحران مطرح شد؛

خسارت سیل در یزد به حداقل رسید/آماده‌باش امدادگران در تفت و مهریز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: بارش باران در شهرستان‌های مهریز و تفت منجر به وقوع سیلاب در برخی مناطق شد اما خسارات ناشی از آن به حداقل ممکن رسید.

به گزارش یزدی نیوزعلی علیخانی در نشست خبری ستاد بحران استان یزد که با حضور مدیران کل دستگاه‌های خدمات‌رسان استان برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای اخیر بارش خوبی در سطح استان یزد صورت گرفت که منجر به جاری شدن سیلاب شد اما با مدیریت به‌هنگام مسئولان از تلفات جانی جلوگیری شد و خسارات مالی به حداقل رسیده است.

 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد عنوان کرد: چند محور مواصلاتی برای ایمنی بیشتر شهروندان و مسافران مسدود اعلام شد و خوشبختانه مردم نیز در این زمینه همراهی بسیار خوبی داشتند.
 
وی ادامه داد: محورهای مواصلانی تفت، مهریز و یزد بیشترین درگیری با سیل را داشتند که توانستیم به خوبی آن را مهار کنیم.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این نشست بیان کرد: ۳۸ مورد سیل گرفتگی در استان به وقوع پیوست که گرفتار شدگان با امدارسانی به‌موقع، نجات یافتند.
 
سیل تفت و مهریز فوتی نداشت
 
محسن حرازی زاده افزود: نیروهای امدادی در شهرستان‌های تفت و مهریز آماده‌باش بودند و خوشختانه با درایت مسئولان، مصدوم و فوتی در این شهرستان‌ها نداشته‌ایم.
 
وی با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم عنوان کرد: باید محتوای آموزشی در اختیار عموم قرار گیرد و ما در این زمینه نیز پذیرای مردم هستیم.
 
حرازی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک رسانی به سیل زدگان گلستان گفت: شهروندان استان یزد می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۷۸۰*۱۲* وجوه نقد خود را به حساب در نظر گرفته شده برای سیل زدگان واریز کنند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: همچنین شهروندان می‌توانند اجناس و اقلام مورد نیاز مانند پتو، زیرانداز، لوازم بهداشتی، شوینده‌ها و … را به پایگاه امداد و نجات استان تحویل دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..