ساخت ابزار وارداتی راهی برای تحقق شعار ” رونق تولید ” است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه سازوکاری برای جذب استعدادهای دانشگاهی برای ورود به حوزه‌های علمیه نمی‌شود گفت: تشکیل اتاق فکر در کارخانه‌ها برای ساخت ابزار وارداتی راهی برای تحقق شعار " رونق تولید " است.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در جلسه شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه استعدادهای بسیار خوبی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی حضور دارند اظهار داشت: مدارس پیش حوزوی باید به شکلی عمل کنند که بتوانند این استعدادها را به سمت حوزه‌های علمیه جذب کنند.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه متاسفانه سازوکاری برای جذب استعدادهای دانشگاهی برای ورود به حوزه‌های علمیه نمی‌شود خاطرنشان کرد: کارهایی در مدارس صورت می‌گیرد ولی شناسایی استعدادهای برتر مراکز آموزشی برای حضور در حوزه‌های علمیه انجام نمی‌شود.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه نیازمند سبکی برای پذیرش استعدادها در جهت ورود به حوزه‌های علمیه هستیم تصریح کرد: اگر این سبک به خوبی در سطح کشور اجرا شود شاهد حضور بیشتر مستعدین در حوزه‌های علمیه خواهیم بود.
 
 
وی به راهکارهایی در جهت خودکفایی حوزه‌های علمیه در استان‌ها اشاره و عنوان کرد: احیاء موقوفات و ایجاد موقوفات جدید یکی از بهترین راه‌ها در جهت خودکفایی حوزه‌های علمیه است.
 
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه واگذاری بخش‌های دولتی به بخش خصوصی نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده است افزود: بخشی از مشکلاتی که امروزه در کشور می‌بینیم بخاطر واگذاری بخش‌های دولتی به بخش خصوصی بدون برنامه است که سبب بروز مسائل مختلفی شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه متاسفانه امروزه فرهنگ سود بیشتر در کشور رخنه کرده است تصریح کرد: فرهنگ سود کمتر و تولید بهتر در کشور باید احیا شود تا بتوانیم بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع سازیم و رونق تولید را به معنای واقعی به وجود آوریم.
 
امام جمعه یزد تشکیل اتاق فکر در کارخانه‌ها برای ساخت ابزار وارداتی را یکی از راه‌های تحقق شعار رونق تولید دانست و گفت: اگر این کار در کشور صورت گیرد بدون شک سبب خودکفایی و عدم وابستگی به خارج از کشور می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..