۵۰۰ برنامه جامع برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تعریف ۲۵۰ کارویژه برای روحانیون در ۴ طبقه گفت: ۵۰۰ برنامه جامع و کامل برای حوزه‌های علمیه طرح ریزی شده است.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به وجود مشکلات عدیده مالی در طول سال‌های اخیر در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: با این شرایط ۵۰۰ برنامه جامع و کامل برای حوزه‌های علمیه طرح ریزی شده است که سبب می‌شود حوزه‌های علمیه در سال‌های آینده بتواند اثربخشی بهتری و بیشتری نسبت به حال داشته باشد.

 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه باید به شکل کامل و دقیقی ارائه شود تصریح کرد: زمانی که این برنامه پنج ساله ارائه شد باید به صورت دقیق و حساب شده در راستای عملیاتی کردن آن پیش رفت.
 
وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ کارویژه برای روحانیون در ۴ طبقه تعریف شده است اضافه کرد: این چهار طبقه شامل درون حوزه‌های علمیه، جامعه، نظام و بین الملل است که برخی از این کارویژه را در اولویت بررسی و اجرا قرار گرفت.
 
 
اعرافی با بیان اینکه چند طرح در خصوص اوقاف و منابع پایدار پیگیری می‌کنیم و در این راستا دفتری خاص تاسیس شده است که با سیاست‌های گوناگون اهداف خود را دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: احیای موقوفات و احداث وقف از جمله سیاست‌هایی است که در دفتری که برای اوقاف و منابع پایدار تاسیس شده است، دنبال می‌شود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ایجاد و احیای وقف، جذب منابع و وقف‌های عام، کاری است که باید در استان یزد انجام گیرد تا درآمدزایی و منابع پایدار به صورت ویژه توسط حوزه علمیه استان یزد مورد توجه قرار گیرد.
 
وی به اهمیت پایان پروژه‌های نیمه تمام حوزه علمیه استان یزد اشاره کرد و گفت: باید به شکلی پیش برود که در طول امسال و سال آینده بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را در استان یزد به پایان برسانیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..