استاندار یزد:

از ظرفیت دانش آموزان نخبه یزدی برای توسعه استان استفاده شود

استاندار یزد در مراسم افتخار ‌ربع قرن صدرنشینی دانش آموزان استان در کنکور سراسری گفت: ضروری ‌است تا شرایط نقش آفرینی دانش آموزان و دانشجویان نخبه یزدی بعد از فراغت از تحصیل نیز در استان فراهم شود و از ظرفیت آنها برای توسعه استان استفاده کنیم.

به گزارش یزدی نیوزمراسم افتخار ‌ربع قرن صدرنشینی دانش آموزان استان در کنکور سراسری با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدابوالفضل موسوی بیوکی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استان در پردیس شهیدان پاکنژاد یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم با اشاره به صدر نشینی دانش آموزان استان طی ۲۵ سال متوالی در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، ‌بیان کرد: در این موفقیت های ارزشمند، مولفه های مختلف و متعددی نقش دارد که از همه جهات قابل تحسین است.
"محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: بخش عمده‌ای از این موفقیت ها حاصل تلاش دانش‌آموزان و خانواده‌های آ‌نهاست که در طول این سالها شرایط لازم را برای تحصیل فرزندان خود فراهم کرده اند. 
وی همچنین نقش مدیران، معلمان ‌و مسئولان آموزش و پرورش استان را در این ‌ارتباط مهم دانست و افزود: حلقه گمشده‌ای که باعث شده نتوانیم در این مدت از این موفقیت ها در روند توسعه استان بهره بریم، عدم توجه متناسب به رشته های تحصیلی دانش آموزان است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: متصدیان و برنامه ریزان اقتصادی و اشتغال استان باید با توجه به رشته و تحصیل دانش‌آموزان موفق برای آن‌ها سرمایه‌گذاری نموده و اشتغال ایجاد کنند تا بعد از دانش‌آموختگی و فراغت از تحصیل در دانشگاه، فرصت‌های لازم برای حضور و ایفای نقش آنها در عرصه‌های مختلف استان فراهم شود.
طالبی اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ رویکردهای جدید در حوزه توسعه استان بتوان حلقه گمشده مورد نظر را ‌شناسایی و از ظرفیت‌ها و توان دانش‌آموزان نخبه برای توسعه و پیشرفت حداکثری استان بهره‌برداری کرد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یزدی همیشه در مسابقات مختلف علمی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده اند، گفت: امیدواریم این شرایط خوب برای درخشیدن آنها بیش از بیش در استان فراهم شود و در کنار آن به آموزش‌ مهارتهای زندگی ازجمله در حوزه سبک زندگی برای دانش آموزان هم توجه لازم صورت گیرد.
گفتنی است در پایان این مراسم از رتبه های برتر کنکور سراسری ۹۷، دانش آموزان برگزیده در جشنواره جوان خوارزمی و المپیادهای علمی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..