امام جمعه موقت یزد:

مقابله با ویژه‌خواری‌ها در اولویت دستگاه قضا باشد

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه رانت‌خواری و فساد اقتصادی شایسته جامعه اسلامی نیست، گفت: مقابله با ویژه خواری‌ در اولویت دستگاه قضا باشد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سیدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های  نمازجمعه یزد با اشاره به افزایش رانت‌خواری و ویژه‌خواری‌ها در جامعه اظهار داشت: این شرایط به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی نیست و بزرگان کشور باید فکری اساسی به حال این موضوع کنند.

 
وی با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه عنوان کرد: قوه قضائیه در این زمینه مسئولیتی خطیر دارد و برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی به ویژه دانه‌درشت‌ها باید اولویت اصلی قوه قضائیه باشد.
 
آیت‌اللهی تصریح کرد: مردم نیز از دستگاه قضائی انتظار دارند با افرادی که با ویژه خواری‌های خود به معیشت، اقتصاد و رفاه آنها ضربه وارد کرده‌اند، برخورد کند.
 
وی خاطرنشان کرد: البته کشور ما نیاز به اصلاح برخی قوانین دارد زیرا در کشور ما ساختار و برنامه‌ها باید به شکلی باشد که امکان فساد در آن نباشد یا به حداقل میزان ممکن برسد.
 
امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی از افتخارات اسلام و انقلاب هستند، اعطای نشان ذوالفقار به وی از سوی رهبر معظم انقلاب اتفاقی مبارک است زیرا این نشان، نشان یک شخص نیست بلکه عنایت به یک جریان و آن هم جریان مقاومت است.
 
وی با بیان اینکه ایمان، ایثار و شجاعت از ویژگی‌های تفکر مقاومت است، افزود: اینها صفاتی است که در سردار سلیمانی نیز وجود دارد و با همین خصایص به جنگ با کفار پرداخته است.
 
آیت‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عراق عنوان کرد: آمریکا از این سفر به شدت عصبانی است و از نتایج آن هراس دارد و این یاری و مدد خداوند متعال است که دشمنان ما را مضطرب می‌سازد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشار و سختی اقتصادی و معیشتی که مردم با آن مواجه هستند، افزود: افرادی که توان مالی بیشتری دارند، تلاش کنند به فقرا و افراد کم درآمد کمک کنند تا آنها نیز بتوانند از ایام پیش‌رو لذت ببرند.
 
امام جمعه موقت یزد همچنین با اشاره به اینکه یزد شهری گردشگرپذیر است، بر لزوم حفظ و توجه به ارزش‌های فرهنگی و اسلامی یزد در ایام نوروز تاکید کرد.
 
آیت‌اللهی تصریح کرد: مردم و مسئولان بدانند که میراث فرهنگی یزد فقط خشت و بادگیر نیست، بلکه میراث فرهنگی یزدی‌ها نجابت، عفاف، عصمت و صداقت آنها است و باید برای پاسداشت این میراث با ارزش تلاش کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..