مدیر عامل شهرک‌های صنعتی یزد:

هدف خوشه زیلو ایجاد اعتماد عمومی از عملکرد این هنرصنعت است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با یادآوری نقش خوشه‌ها در ایجاد اعتماد عمومی در حوزه عملکردی صنایع تحت پوشش خود، ابراز امیدواری کرد که خوشه زیلو نیز با توسعه و ارتقای این هنرصنعت در این مسیر توفیق یابد.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود عظیمی» در جریان بازدید از چند کارگاه زیلوبافی میبد  با بیان این که هسته اصلی و خاستگاه زیلو شهرستان میبد است، گفت: امروز شهرستان میبد به عنوان یک شهر جهانی در حوزه زیلو حائز اهمیت و مورد توجه همگان است و تشکیل خوشه زیلو به منزله توسعه و ارتقای این صنعت است.

 
وی که با حضور مدیر عامل شهرک صنعتی میبد و تیم خوشه زیلو در این کارگاه‌های زیلوبافی حضور یافته بود، هدف از این بازدید‌ها را آشنایی بیشتر با زیلوبافان و بررسی مشکلات و مسائل کارگاه‌های زیلو  ذکر کرد و گفت: مسائل و مشکلات زیلوبافان در این بازدیدها در سومین جلسه راهبردی خوشه زیلو مطرح و با هم‌اندیشی تیم خوشه زیلو بررسی و پیگیری می‌شود.
 
عظیمی با بیان این که بیشترین مشکلات کارگاه‌های زیلو مباحث مربوط به تکنولوژی است، اظهار کرد: نحوه تامین بازار، دارهای زیلوبافی، مباحث فنی و تامین مواد اولیه از دیگر این مشکلات است که امیدواریم بتوانیم این مسائل را حل و راه را برای سهولت بیشتر زیلوبافان باز کنیم.
 
وی توسعه و ارتقای صنعت زیلو را مهم‌ترین رویکرد خوشه زیلو خواند و ابراز امیدواری کرد که با همفکری و هم‌اندیشی، زیلوی میبد ارتقا پیدا کند و هر روز شاهد تعالی این هنر صنعت پاک در جهان باشیم.
 
مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استا گفت: همانطور که خوشه‌ها توانستند نقش خوبی برای ایجاد یک اعتماد عمومی در حوزه عملکردی صنایع تحت پوشش خود ایجاد کنند امیدواریم زیلو هم بتواند در این راستا و در مسیری که برایش تدوین شده و استراتژی تامین شده، توفیق پیدا کند.
 
وی ظرافت و نقش‌آفرینی بانوان در بافت زیلو را ستودنی دانست و بیان کرد: بانوان در بافت زیلو ظرافت بیشتری به خرج می‌دهند و بافت آنها لطیف‌تر و روح مهربانی بانوان در تک تک رنگ‌ها و بافت‌ها هویداست، از این رو ما به بانوان بافنده زیلوباف میبدی افتخار می‌کنیم و آنها را می‌ستاییم.
 
عظیمی در پایان نیز تصریح کرد: در کنار بانوان توانمند، آقایان به عنوان بازوی مستحکم و پشتیبان عالی برای بانوان در بافت زیلو هستند که امیدواریم با همکاری، همدلی و یاری بانوان و آقایان برای میهنی آباد، استانی آباد و درنتیجه میبدی آباد دست به دست هم بدهیم.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..