دخالت اطرافیان از عوامل اصلی طلاق در یزد است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: متاسفانه دخالت اطرافیان، یکی از ۵ عامل اصلی در طلاق یزد است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین رحیمی زاده در نشست با معاون پژوهشی دانشگاه آزاد و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، اظهار داشت: بر اساس قانون وظیفه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است اما این وظیفه اجرایی نیست بلکه نظارتی و برنامه ریزی است، ولی به لحاظ وجود برخی از خلأ ها، قوه قضاییه و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به صورت مستقیم مباشرت در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دارند.

 
وی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را از مهمترین راهبردهای معاونت اجتماعی دانست و بیان کرد: در موضوع تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی در اولویت قرار گرفت و این آموزش‌ها از سربازخانه‌ها، دانشگاه‌ها و در پاره‌ای از موارد در دبیرستان‌ها با مقتضیات شرایط و سن اجرا شد که بازخورد این اقدام را باید در آینده ارزیابی شود.
 
وی تصریح کرد: طبق ارزیابی ۴ مرکز مشاوره خانواده، در یزد، اعتیاد، بیکاری، آسیب‌های فضای مجازی و دخالت اطرافیان از مهمترین عوامل اختلافات خانوادگی است.
 
وی افزود: موضوع دخالت اطرفیان در یزد جزء پنج عامل اول دعاوی خانوادگی است، در حالیکه در بسیاری از استان‌ها چنین نیست، که باید این مسئله ریشه یابی گردد و پیوست آموزشی و فرهنگی برای آن تدارک دیده شود.
 
رحیمی‌زاده، ورود علمی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی را به غربال‌گری آسیب‌های اجتماعی خواستار شد و گفت: دستگاه قضایی انتظار دارد تا تحقیقات علمی و دانشگاهی، راه‌حل‌های مناسب جهت مقابله و برخورد با معضلات و آسیب‌های اجتماعی را تدوین و ارائه نماید.
 
وی افزود: باید پژوهشکده‌ای راه‌اندازی شود تا مسئولان اگر بخواهند برنامه‌ریزی انجام دهند بر مبنای پشتوانه علمی، آموزشی و دانشگاهی برنامه‌ریزی صورت گیرد و اجرای برنامه نیز در یک فرایند تعریف شده مدون صورت پذیرد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، تأکید کرد: اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه باید زیربنایی و اساسی باشد و از کارهای سطحی که صرفا پاک کردن صورت مسئله است اجتناب گردد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..