بازار راکد میوه یزد در انتظار بازار شب عید

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد با اشاره به رکود بازار میوه شب عید در بازار یزد، گفت: میوه از جمله کالاهای ضروری اما کم دوام عید است لذا مردم چند روز مانده به نوروز نسبت به خرید این کالاها اقدام می‌کنند و تا آن زمان، بازار میوه راکد باقی می‌نماند.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» با اشاره به عدم تغییر نرخ‌ اقلام میوه نسبت به هفته گذشته، اظهار کرد: هر چند کاهش قیمت میوه برای روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود اما هنوز تغییری در قیمت‌ها نداریم و حتی برخی اقلام مانند پیاز با افزایش قیمت روبرو بوده است.

 
وی با بیان این که بازار میوه تا ۲۵‌ اسفندماه در حالت رکود باقی خواهد ماند، گفت: میوه از جمله کالاهای ضروری اما کم دوام عید است  لذا مردم چند روز مانده به نوروز نسبت به خرید این کالاها اقدام می‌کنند و تا آن زمان، بازار میوه راکد باقی می‌نماند.
 
این مسئول از ممنوعیت برخی از کالاها نیز یاد کرد و گفت: صادرات برخی از اقلام مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیب درختی و پرتقال ممنوع است و از این رو انتظار می‌رود قیمت این اقلام روند کاهشی داشته باشد.
 
وی قیمت سیب‌زمینی نو را در بازار میادین میوه و تره بار را از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، سیب زمینی کهنه از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی را از ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان ذکر کرد.
 
مشرف قیمت اقلام صیفی‌جات را در بازار یزد نیز رو به کاهش عنوان کرد و گفت: کاهوی دزفولی از ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰، هویچ ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰، کلم قرمز ۵۰۰۰ و کلم سفید ۲۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.
 
وی قیمت انواع سبزیجات را بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، بدین ترتیب بیان کرد؛ سبزیجات خورشتی از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ و سبزیجات خوردن از ۳۰۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان عرضه می‌شود که این نرخ در سبزیجات آماده نیز برای انواع خوردن و خورشتی به ترتیب ۱۴ هزار و ۸ هزار تومان است.
 
این مسئول در مورد قیمت انواع مرکبات در یزد هم تصریح کرد: پرتقال معمولی از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰، پرتقال تامسون از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ و پرتقال واشنگتنی از ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.
 
رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد سیب درختی را گران‌ترین میوه در یزد عنوان کرد و گفت: سیب درختی مرغوب و خوب که در تهران با قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود به یزد نمی‌رسد اما سیب درختی مرغوب یزد با قیمت ۹۵۰۰، سیب درختی متوسط ۵ هزار و ۵۰۰ و سیب درختی ضعیف با قیمت ۳۰۰۰ تومان در بازار میوه و تره بار میادین عرضه می‌شود.
 
مشرف در پایان این قیمت‌ها را متعلق به بازار میوه میادین دانست و فروش آ‌ن‌ها در بازار را با ۳۰ درصد افزایش قیمت عنوان کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..