معاون درمان و سلامت بنیاد شهید یزد خبر داد:

شرکت ۲۳۰۰ پزشک در طرح ویزیت خانگی خانواده شهدا و ایثارگران یزد

معاون درمان و سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از اجرای طرح ویزیت خانگی خانواده شهدا و ایثارگران استان یزد خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ پزشک، در اجرای این طرح مشارکت می کنند.

به گزارش یزدی نیوز سیروس آقابزرگی  در نشستی خبری با اشاره به اینکه ایثارگران غیرشاغل تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: برای جانبازان نیز در زمینه توان‌بخشی و در بخش تجهیزات مانند ویلچر، تخت، دستگاه اکسیژن اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 
آقا بزرگی همچنین از اجرای طرح ویزیت خانگی خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ پزشک عمومی کار ویزیت و معاینه ایثارگران و جانبازان را در منازل آنها انجام می‌دهند.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان استان یزد اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر ۳ هزار و ۶۷۹ شهید، ۹ هزار و ۶۸۵ جانباز و ۷۲۵ آزاده دارد.
 
خاطرات ۱۲ جانباز قطع نخاعی یزد در قالب کتاب منتشر شد
 
محمدحسین فاضلی عنوان کرد: برای جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده شهدا تاکنون ۱۵۰ اردو به شهرهای مشهد، قم، جمکران و … برگزار شده که در این زمینه بنیاد شهید یزد رتبه برتر را کسب کرده است.
 
وی با اشاره به چاپ کتابی در ارتباط با جانبازان نخاعی بیان کرد: کتاب «فراتر از ابدیت» به نویسندگی محمد سیفی و با طرح خاطرات ۱۲ نفر از جانبازان نخاعی منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته است.
 
معاون تعاون و رفاه بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد نیز در این نشست عنوان کرد: با برگزاری آزمون استخدامی برای خانواده شهدا و ایثارگران حدود ۳ هزار نفر شرکت کردند و تنها ۱۰۰ نفر از آنها در این آزمون قبول شده‌اند.
 
افزایش وام مسکن ایثارگران به ۷۷ میلیون تومان
 
محمدعلی صدرالساداتی خاطرنشان کرد: وام خرید مسکن در مجموع در سال گذشته ۸۴۱ میلیون تومان بوده و امسال ۴۹۲ میلیون تومان است که به هر متقاضی در سال گذشته ۷۰ میلیون پرداخت شده اما امسال این رقم به ۷۷ میلیون تومان ارتقا یافته است.
 
وی ادامه داد: دوره‌های مشاوره برای ارائه مشاوره ازدواج، خانواده و… برای خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..