معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

توجه دستگاه های اجرایی و نظارتی بر کنترل ترافیک و ارائه خدمات مناسب در ایام نوروز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به سهم بالای گردشگران در ایام نوروز به ویژه در شهر یزد تاکید کرد:دستگاه های اجرایی و نظارتی کنترل ترافیک و ارائه خدمات مناسب در ایام نوروز را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در اولین گزارش ارائه شده از سوی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بیان کرد:پیش بینی می شود ایام سفرهای نوروزی ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر مسافر به استان یزد سفر کنند.

«محسن صادقیان» افزود:دو هزار و ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی در شهرهای استان وجود دارد و ۵ هزار هکتار نیز بافت قدیم در حاشیه بافت تاریخی شهرها قرار دارد که قابلیت های مختلفی را در خود جای داده اند و از جاذبه های مهم گردشگری استان محسوب می شوند.
صادقیان خاطرنشان کرد:دو موضوع کنترل ترافیک و نظارت بر ارائه خدمات از موارد مورد تاکید در ایام نوروز است که باید  از سوی دستگاه های خدمات رسان،نظارتی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت:با توجه به اینکه بیشترین تلفات جاده ای در استان در ماه های فروردین،مرداد و شهریور اتفاق می افتد و از سوی دیگر افزایش تردد های جاده ای در این زمان ایمن سازی و آرام سازی معابر برون شهری و درون شهری،اصلاح شیب شیروانی جاده های برون شهری،حضور مستمر گشت های راهداری و حمل و نقل جاده ای،پلیس راه و راهور در تقویت ایمنی موثر واقع می شود.
معاون عمرانی استاندار یزد یادآور شد:در این راستا حضور امداد خودرو و کشیک در سطح جاده ها ،کشیک حاشیه راه ها و اصلاح و تقویت تابلوهای اطلاع رسانی نیز نیازمندتوجه ویژه است.
صادقیان ادامه داد:با توجه به ثبت یزد در فهرست میراث جهانی و سایر ظرفیت های موجود خوشبختانه تمایل گردشگران برای سفر به شهر یزد قابل توجه است و پیش بینی می شود سهم بالایی از مسافران نوروزی یزد را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.
وی تاکید کرد:بر این اساس تشدید نظارت بر رستوران ها،مراکز عرضه مواد غذایی و مجتمع های بین راهی،کشیک بیمارستان ها و داروخانه ها در سطح شهرهای استان،اطلاع رسانی شماره تماس های راهداری،پلیس،دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی برای پاسخگویی به مسافران در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت:وجود ایستگاه های اطلاع رسانی ورودی شهرها ، توزیع بروشورها و مجلات، طرح سامانه های فعال در فضای مجازی برای معرفی استان از دیگر برنامه های ستاد تسهیلات سفر در نظر گرفته شده و  در این راستا اقدامات لازم صورت می گیرد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..