آغاز پویش مردمی حفظ درختان کهنسال در اردکان

پلاک دار کردن وحفظ وحراست از درختان 70 سال به بالا از جمله اهداف این طرح اعلام شد

به گزارش یزدی نیوزسرپرست فرمانداری اردکان از برگزاری پویش «معرفی و حفظ درختان کهنسال اردکان» هم‌زمان با هفته منابع طبیعی در اردکان خبر داد.

علیرضا جدیدی هدف ازاجرای این طرح را مشارکت‌دهی مردم در حفظ درختان کهنسال اعلام کرد.
وی اشاره کرد : هرساله به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نهال‌هایی توسط مسئولان غرس می‌شود و به پیشنهاد کارگروه مشورتی محیط‌زیست فرمانداری، در این پویش به دنبال شناسایی و حفظ درختان کهنسال برای حفاظت هرچه بیش‌تر آن‌ها هستیم.
جدیدی  گستره این پویش را در شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد ذکر کرد و افزود: پس از معرفی این درختان، ازطریق مشارکت دستگاه‌های متولی نظیر منابع‌طبیعی، شهرداری‌ها نسبت به پلاک‌دارکردن آن‌ها و نیز انجام مراقبت‌های ویژه‌تر اقدام خواهد شد.
سرپرست فرمانداری اردکان با اشاره به این‌که در این پویش درختان ۷۰ ساله و بالاتر مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ گفت : از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی این درختان استفاده شده و علاوه بر آن شماره پیامک، شماره تماس تلفنی و شناسه فضای مجازی نیز برای دریافت عکس‌ها و اطلاعات درختان از سوی مردم در نظر گرفته شده است.
وی زمان برگزاری پویش را تا پایان بهار ۹۸ اعلام کرد و گفت: در پایان پویش، به پاس مشارکت مردم در این حرکت به سه نفر از شرکت‌کنندگان کارت هدیه ۵۰۰ هزارتومانی اهدا خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..