غرس ۲۰۰۰ اصله نهال در باغ زیتون ابرکوه

شهرداری ابرکوه هم‌زمان با هفته منابع طبیعی با غرس دو هزار اصله نهال در حاشیه شهرک مهر ایجاد باغ زیتون این شهر را کلید زد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام ‌جمعه ابرکوه در این مراسم اظهار کرد: درختکاری بر اساس روایات از سنت‌های حسنه اولیا الهی بوده و زندگی انسان به مقتضای طینت او با سرسبزی عجین شده و اگر این فضا از زندگی بشر گرفته شود، امید و نشاط نیز از او گرفته می‌شود.

 
وی بیان کرد: اهمیت درختکاری به حدی است که حتی در مناطق کویری که محیطی خشک و خشن دارد، گذشتگان با همتی بلند برای ایجاد سرسبزی و باغات، قنوات را راه‌اندازی و از طریق آن کار آب‌رسانی به درختان را انجام می‌دادند. 
 
نونهالان پیش‌دبستانی‌های شادمانه و پردیسان و همچنین معلولان مرکز توان‌بخشی حرفه‌ای پسرانه شکوفه‌های امید به اجرای برنامه سرود پرداختند و سپس به همراه دانش‌آموزان مدرسه غیردولتی امیرکبیر و کودکان مجموعه غنچه‌های هلال در کنار مسئولان شهرستان اقدام به کاشت نهال‌های زیتون کردند.
 
در این مراسم که به همت شهرداری و اداره منابع طبیعی ابرکوه برگزار شد، دو هزار اصله نهال زیتون در حاشیه شهرک مهر این شهر غرس شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..