مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد خواستار شد:

بستر استفاده مناسب از ظرفیت علمی نخبگان ایثارگر فراهم شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد خواست زمینه لازم برای استفاده مناسب از تجارب و ظرفیت‌های علمی نخبگان و سرآمدان شاهد فراهم شود.

به گزارش یزدی نیوز احمد ابراهیمی در ششمین همایش نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان که در سالن همایش‌های حضرت باقرالعلوم (‌ع) یزد برگزار شد، گفت: همانطور که شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران توانستند موجب سرافرازی کشور شوند استفاده مناسب از تجارب و ظرفیت علمی نخبگان و سرآمدان شاهد می‌تواند موجب پیشرفت استان و ارتقای جایگاه کشور در منطقه و جهان شود.

 
ابراهیمی ادامه داد: امروز شاهد حضور پررنگ و موفق خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در عرصه‌های مختلف علمی، مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی هستیم و تعداد نخبگان شاهد استان از ۸۶ نفر در سال ۹۰ به ۳۹۷ نفر در سال جاری رسیده است.
 
وی افزود: ۱۹ درصد از نخبگان استان شامل ۷۷ نفر از خانواده شهدا، ۱۵ درصد از آزادگان و خانواده آنها و ۶۶ درصد جانبازان دفاع مقدس و فرزندان و همسران آنها هستند.
 
وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از نخبگان شاهد و ایثارگر در رشته علوم انسانی، ۱۹ درصد در رشته مهندسی و ۳۱ درصد در رشته تخصص و فوق‌تخصص پزشکی به جامعه در حال خدمت هستند.
 
ابراهیمی در پایان سخنان خود یادآور شد: نخبگان شاهد و ایثارگر استان در عرصه‌های ملی و بین المللی موفقیت‌های خوبی را کسب کردند که از آن جمله می‌توان به ۸۴ مقاله علمی پژوهشی، ۱۱ مورد تألیف کتاب، چهار مورد ترجمه کتاب، دو مورد اختراع و دو مورد طرح پژوهشی اشاره کرد.
 
در پایان این مراسم از شش نخبه علمی و سرآمد برتر جامعه ایثارگران و شهدای استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..