توصیه هایی مهم و کاربردی :

کلاهبرداران در کمین خریدو فروش های مجازی

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به شگردهای جدید کلاهبرداران فضای مجازی گفت مردم و کاربران فضای مجازی در استان باید مواظب کلاهبرداران باشند.

به گزارش یزدی نیوز،سرهنگ ابوطالبی با اشاره به روزهای  پایانی سال و رونق خرید و فروش  بویژه خرید و فروش در فضای مجازی  از همشهریان خواست برای خرید های اینترنتی و فضای مجازی  سایت های معتبر که دارای  نماد تجارت الکترونیک هستند  را انتخاب کنند و از خرید از سایت های نامعتبر پرهیز کنند .

 
وی گفت در صورت نیاز به خرید از فضای مجازی و سایت های اینترنتی از کارت هایی استفاده کنید که موجودی آن تنها به میزان خرید مورد نیاز باشد و از کارت های بانکی که موجودی آنها مبالغ زیادی است پرهیز کنید .
 
 رئیس پلیس فتای استان با اشاره به عرضه و فروش برخی نرم افزار و بدافزارها در فضای مجازی از کاربران فضای مجازی و مردم استان خواست از خریداری و دانلود این نرم افزارها که  کلاهبرداران اینترنتی با هدف دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مردم طراحی کرده اند بطور جد پرهیز کنند.
 
سرهنگ ابوطالبی همچنین از شگرد جدید کلاهبرداران در فضای مجازی خبر داد و گفت در این شیوه  کلاهبرداران در قالب خریدار ازفروشندگان کالا مبالغی را بصورت سرقت از حساب دیگران برداشت می کنند  و به فروشنده می دهند که این موضوع باعث مسدود شدن حساب فروشندگان کالا و مشکلات متعاقب آن خواهد شد .
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..