استاندار یزد:

با ترویج روحیه نیکوکاری و نوع دوستی، نوروز را برای همه مردم دلنشین کنیم/ تمرکز حداکثری مسئولان استان در رسیدگی به امور محرومان

استاندار یزد در مراسم جشن نیکوکاری با عنوان عیدی برای همه، گفت: شایسته است با ترویج روحیه نیکوکاری و نوع دوستی، نوروز را برای همه مردم دلنشین کنیم.

به گزارش یزدی نیوز مراسم جشن نیکوکاری با عنوان "عیدی برای همه" با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استان در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا(س) ‌آموزش و پرورش ناحیه دو یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم بیان کرد: ‌استان یزد همواره با سرمایه اجتماعی بسیار خوب مردمش شناخته شده و از نمودهای اصلی این سرمایه، کارهای خیر است که باید این روحیه نیکوکاری و خیراندیشی به نسل جوان انتقال یابد.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: ‌دانش آموزان علاوه بر تحصیل علم و دانش با حضور در مراسم هایی مانند جشن نیکوکاری، فرصت لازم را برای نیکوکاری، اندیشیدن به کارهای نیک و فکر کردن نسبت به مشکلاتی که هم‌نوعان خودشان با آن روبه‌رو هستند، ‌به دست می آورند.
وی با اشاره به کارهای خیر مردم استان، ‌افزود: ما همیشه شاهد کارهای خیرخواهانه مردمان نیک اندیش و نیک رفتار این استان در زمینه های مختلف بوده و هستیم و اگر به تاریخ مراجعه کنیم؛ وقف ها‌یی که صورت گرفته و عمارت هایی که ساخته شده از جمله کارهای خیر مردمان یزد است.
طالبی خاطرنشان کرد: آن روزهایی که در این کشور ردپایی از تشکل های مردمی ‌و سازمان های مردم نهاد نبود، در یزد انجمن های خیریه ای وجود داشت که به طور رسمی و غیررسمی در زمینه کمک به همنوعان خود اقدام و فعالیت می کردند.
استاندار یزد گفت: این فعالیت ها نشان از روحیه بالای مردم این استان در امور خیر و نیکوکاری داشته و دارد و خوشحالیم که با همکاری نهادهای مسئول و کارهایی که پایه گذاری شده این روحیه نیکوکاری به نسل جوان انتقال یافته است.
وی بیان کرد: در آستانه سال نو برخی از خانواده ها در زمینه مسائل معیشتی خود با مشکلات ‌و موانعی روبرو هستند ‌که لازم است با کمک های خیرخواهانه خود، شادی و نشاط را به آنها هدیه کنیم.
طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در شرایط سخت امروز جامعه که البته ایمان داریم موقتی است وظیفه و مسئولیت ما بیش از هر زمان دیگری سنگین است ‌و لازم است مسئولان استان در رسیدگی به امور محرومان تمرکز حداکثری داشته باشند تا در آستانه سال نو با ترویج روحیه نیکوکاری و نوع دوستی، نوروز را برای همه مردم دلنشین کنیم.
مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(‌ره) استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه جشن نیکوکاری به مدت سه روز در استان برگزار می شود، ‌گفت: این جشن با برپایی صندوق های جمع آوری کمک ها در سطح مدارس استان آغاز شده است.
"محسن علیزاده" ‌‌ادامه داد: جشن عیدی برای همه روز پنج شنبه ١٦ اسفند ماه در پایگاه های اصلی استان و روز جمعه ١٧ اسفند در میعادگاه های نماز جمعه برپاست تا کمک های مردم و نمازگزاران را دریافت کند.
گفتنی است در پایان این مراسم استاندار یزد و شرکت کنندگان در جشن نیکوکاری عیدی برای همه، هدایای نقدی خود را به صندوق کمک به نیازمندان انداختند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..