رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بازگشت به سنت‌ها در مدرسه سازی امروز جواب نمی دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بازگشت به سنت ها در مدرسه سازی امروز جواب نمی دهد و امروز نیازمند یک معماری جدید در مدارس هستیم.

به گزارش یزدی نیوز حسن بنیانیان در همایش بین المللی «مدرسه ایرانی معماری ایرانی» با اشاره به اینکه امروز اساتید دانشگاه از مدارس ۴۰۰ سال پیش به عنوان یک الگو یاد می‌کنند، اظهار داشت: تمدن قطعاً پس‌رفت نمی‌کند اما واقعیت این است که ما امروز از طریق شهرسازی، معماری و از طریق مدرسه سازی در روابط انسان‌ها دخالت می‌کنیم اما شناختی از این روابط نداریم و بر اساس سلیقه خود آن را تعریف می‌کنیم.

 
وی عنوان کرد: وظیفه آموزش و پرورش است که از نوسازی تشکر کند اما وقتی دور هم جمع می‌شوید، نقایص و مشکلات را بگویید.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: وجود سازمان نوسازی مستقل برای آموزش و پرورش یک نعمت بزرگ است اما باید آسیب‌های آن را نیز دید و در صدد رفع آنها برآمد.
 
بنیانیان ادامه داد: بازگشت به سنت‌ها در مدرسه سازی جواب نمی‌دهد، مدرسه باید در خدمت تحولات نرم افزاری آموزش و پرورش قرار گیرد و بازگشت به سنت‌ها با آن منافات دارد.
 
وی عنوان کرد: ما یک معماری جدید می‌خواهیم برای رسیدن به سند تحول بنیادین، اینکه وزیر آموزش و پرورش می‌گوید دختران ما جای حرکت ندارند را دست کم نگیرید و ما باید به عنوان نوسازی به این نیاز پاسخ بگوییم.
 
بنیانیان خاطرنشان کرد: باید مدارس به نحوی طراحی شود که عصرها بتوان ظرف ۱۰ دقیقه فضای آن را تغییر داد و به کانون فرهنگی محله تبدیل شود.
 
وی افزود: اگر مدرسه امکان تبدیل به کانون فرهنگی محله را داشت، آن‌وقت باید به سراغ شهرداری برویم و بگوییم که پول‌های خود را از بین نبر و فرهنگسرا نساز زیرا این نیاز در محله‌ها با وجود مدارس رفع می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..