معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی یزد اعلام کرد:

درخواست ماهی ۲۰۰ استعلام از منابع طبیعی یزد برای بهره‌برداری معدن

معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی استان یزد، حجم درخواست‌ها برای صدور مجوز بهره‌برداری از معدن در یزد را بسیار بالا خواند و گفت: ماهانه ۲۰۰ درخواست در این زمینه داریم.

به گزارش یزدی نیوز جعفر اسماعیلی در نشست خبری هفته منابع طبیعی اظهار داشت: پاسخگویی به استعلام‌ها در زمینه بهره برداری از معادن در مناطق مختلف استان، حجم بسیاری از وقت و انرژی منابع طبیعی استان یزد را می‌گیرد به نحوی که هر ماه ۲۰۰ درخواست در این زمینه داریم.

 
وی با بیان اینکه حجم این درخواست‌ها بسیار بالاست و آسیب‌های جدی به منابع طبیعی یزد وارد می‌کند، افزود: امسال تنها به ۱۱ درصد استعلام‌های درخواست شده، پاسخ مثبت داده شد که همین میزان نیز ۱۳۴ هکتار از اراضی استان را شامل می‌شود.
 
اسماعیلی در زمینه واگذاری اراضی منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های غیرکشاورزی نیز بیان کرد: امسال ۳۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی به این قبیل طرح‌ها اختصاص یافته است.
 
اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به آبخیزداری یزد
 
مسئول اداره آبخیزداری منابع طبیعی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبار صندوق توسعه ملی به بحث آبخیزداری در یزد اختصاص یافت که با این رقم، ۱۵ قرارداد منعقد و در ۵۳ نقطه استان پروژه‌های مختلف انجام شد.
 
ابوالقاسم مجیدنیا خاطرنشان کرد: عمده این طرح‌ها مربوط به کنترل سیل و هدایت هرزآب‌ها و مربوط به ایجاد دیوار ساحلی، بند خاکی و … بوده است.
 
وی در مورد مشارکت مردم در اجرای این طرح‌ها بیان کرد: در برخی موارد بخشی از کار به شوراهای روستا واگذار شده یا در مواردی نیز خیران برای حفظ روستاهای خود، در اجرای برخی طرح‌ها مشارکت می‌کنند که این اقدام ارزشمندی است.
 
منبع:خبرگزاری مهر
 

بخش نظردهی بسته شده است..