افزایش ظرفیت تبادل برق یزد با استان‌های همجوار مطالعه می‌شود

رییس گروه برنامه‌ریزی فنی و مطالعات سیستم شرکت برق منطقه‌ای یزد از انجام طرح مطالعاتی با عنوان «افزایش ظرفیت تبادل برق با شرکت‌های همجوار» در این شرکت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز «اکبر مهرابی» در این مورد اظهار کرد: طی بازنگری برنامه استراتژیک این شرکت، دفتر برنامه‌ریزی فنی و برآورد بار مجری انجام این طرح مطالعاتی شد.

 
وی همچنین افزود: در این طرح علاوه بر امکان‌سنجی استفاده از ادوات FACTS در افزایش و بهبود تبادل و گردش توان در شبکه انتقال برق یزد، به مطالعه اتصال جدیدی برای شبکه انتقال برق یزد با شرکت‌های برق منطقه‌ای هم‌جوار نیز پرداخته می‌شود.
 
مهرابی با اشاره به این‌ که شرکت توانیر نیز بر اساس دستور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی طی ابلاغیه‌ای به شرکت‌های برق منطقه‌ای خواستار امکان‌سنجی استفاده از ادوات FACTS در شبکه انتقال شده است، تصریح کرد: استفاده روزافزون از تجهیزات مورد اشاره در شبکه‌های برق دنیا به ‌منظور کنترل تبادل توان در خطوط انتقال باعث شده است تا این طرح در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با بیان این ‌که این طرح مطالعاتی بعد از تصویب شرکت توانیر قابلیت اجرایی دارد، گفت: بخش اول این طرح با عنوان «گزارش پیشینه استفاده از تجهیزات کنترل گردش توان اکتیو و راکتیو و چالش‌های پایداری در جهان» با حضور معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات و مدیران و کارشناسان معاونت‌های برنامه‌ریزی و بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد توسط مشاور ارائه شد.
 
گفتنی است؛ هم‌اکنون استان یزد به‌ عنوان چهار راه تبادل انرژی کشور با استان‌های اصفهان، خراسان، کرمان و فارس تبادل انرژی دارد‌.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..