افزایش یازده درصدی زکات در یزد

62 درصد از این میزان برای محرومان و38 درصد آن در طرح های عام المنفعه هزینه شد

به گزارش یزدی نیوزمعاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گفت: امسال پرداخت زکات در شهرستان میبد نسبت  به سال گذشته ۱۱ درصد  رشد داشته است 

غلامرضا مشعلچی افزود : استان یزد دربین استانهای کشور جزء ۱۰ استان برتر زکات دهنده است .
وی اشاره کرد :مردم استان یزد ازاول سال تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که ۶۲ درصد از این زکات بین محرومین  و ۳۸درصد آن درپروژه های عام المنفعه که با نیت خیرین هزینه می شود .
مشعلچی اظهار داشت :قرارشدپروژه های نیمه تمام که ازمشارکت مردم زکات دهنده باقی مانده است باکمک فرمانداری ها تکمیل شود. 
امام جمعه میبد درجلسه شورای زکات این شهرستان گفت:زکات از مقوله های مهم در اسلام است و باید حرکت جدیدی دراستان به ویژه درماههای رمضان و محرم دراین راستا شکل بگیرد.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید دستگاهها هدف گذاری درستی را در باب زکات دنبال کنند گفت:افزایش ترویج فرهنگ زکات فطره،واجب و مستحبی ،برگزاری مسابقات با محتوای زکات و آشنایی دانش آموزان با مقوله زکات و وجوه شرعی درشخصیت آنها و آینده جامعه موثر است .
مدیرحوزه های علمیه کشور تصریح کرد:جهادکشاورزی باید برآورد درستی از زکات موجود و ظرفیت های آن درشهرستان را تهیه و ارائه دهد .
عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:باید پروژه های عمرانی مرتبط با بحث زکات دراولویت دستگاهها و مسئولین قرار گیرد تا این پروژه ها به سرانجام برسد . 
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان درحاشیه این جلسه گفت:کمیته امداد بعنوان دبیرخانه شورای زکات شهرستانها فعالیت می کند. 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..