عملیاتی شدن کارت‌های ملی هوشمند، از سال آینده

مدیرکل ثبت احوال استان یزد:امسال ۱۵۴هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است.

به گزارش یزدی نیوز مکرمی در شورای هماهنگی ثبت احوال استان افزود: تاکنون از مجموع ۸۲۰هزار واجد شرایط کارت ملی هوشمند در استان برای ۶۴۲نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

 
وی همچنین از ثبت ۲۰۹۶۱تولد، ۴۳۴۵وفات و ثبت ۴۴۲۵مورد ازدواج در ۱۱ماهه امسال خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد تولد نه و شش دهم درصد کاهش، از نظر وفات یک درصد افزایش و از نظر تعداد از دواج دو نیم درصد کاهش داشته است.
 
استاندار در این نشست با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات بویژه آمار حیاتی بر ضروت توجه به ثبت دقیق هرگونه آمار و اطلاعات به منظور برنامه ریزی دقیق در سطح استان و کشور تاکید و خاطر نشان کرد همه دستگاهها از جمله دفاتر اسناد رسمی باید اطلاعات دقیق آمار حیاتی را در اختیار ثبت احوال قرار دهند.
 
طالبی از مسئولان ثبت اسناد و املاک استان خواست ضمن هماهنگی با دفتر اسناد رسمی اطلاعات مورد نیاز ثبت احوال با دقت کامل در اختیار ثبت احوال قرار دهند.
 
استاندار بر ضرورت توجه و حساسیت لازم در خصوص ثبت آمار حیاتی  ازدواج طلاق، تولد و وفات تاکید کرد و بر برنامه ریزی برای کاهش آمار طلاق در استان تاکید کرد و از تلاش های دادگستری  و بهزیستی و برخی از دستگاهها در این خصوص قدردانی کرد.
 
وی با اشاره به بالا بودن نرخ رشد طلاق نسبت به متوسط نرخ طلاق کشور بر همکاری دستگاههای فرهنگی اجتماعی استان برای فرهنگ سازی  در زمینه کاهش طلاق تاکیدکرد.
 
ضرورت نوسازی و یا تعویض ساختمان ثبت احوال استان دیگر موضوعی بود که دراین شورا به آن پرداخته شدومقرر شد با هماهنگی اداره کل اقتصاد و دارایی نسبت به تامین ساختمان این اداره از محل ساختمان های مازاد اقدام شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..