مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

مراکز معاینه فنی خودرو در تعطیلات نوروز فعال هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: مراکز مجاز مکانیزه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نیز در ایام تعطیلات نوروز در دو شیفت روزانه در استان یزد فعال خواهند بود.

به گزارش یزدی نیوزعلی علیخانی  با اشاره اجرای طرح نوروزی در حوزه حمل و نقل و راهداری که از سازمان راهداری کشور مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: طرح ویژه حمل و نقل مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ به مدت ۲۲ روز اجرا می شود.

 
وی افزود: مراکز مجاز مکانیزه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نیز در ایام تعطیلات نوروز در دو شیفت روزانه در استان یزد فعال خواهند بود.
 
علیخانی تاکید کرد: شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل نیز ملزم به بررسی سلامت فنی تمام وسایل نقلیه باربری خود هستند و این امر به طور جدی و ویژه پیگیری خواهد شد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تصریح کرد: در این ایام به‌کارگیری وسایل نقلیه مسافربری درون شهری، ادارات و سایر دستگاه‌ها برای جابجایی مسافران نوروزی ممنوع است و در صورت انجام، پلیس راه در این زمینه اعمال قانون خواهد کرد.
 
وی با اشاره به آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل مسافر در ایام تعطیلات نوروز تصریح کرد: در صورتی که وسیله نقلیه مسافری دارای عیب فنی بوده و یا در راه مانده باشد، به سرعت وسایل نقلیه رزرو در شرکت‌ها و موسسات مسافربری به مسافران خدمت رسانی خواهند کرد.
 
علیخانی به رانندگانی که مسئولیت حمل و نقل مسافران نوروزی را بر عهده دارند، توصیه کرد: تمام وسایل نقلیه مسافربری باید به وسایل و تجهیزات ایمنی از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ، برگ معاینه فنی و معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمکهای اولیه، مثلث شبرنگ و چکش ایمنی مجهز باشند و این امر باید توسط شرکت‌های مسافربری قبل از صدور صورت وضعیت مورد کنترل و بازبینی قرار گیرد.
 
علیخانی در مورد صدور پروانه عبور ترافیکی نیز بیان کرد: در ایام نوروز و انجام سفرهای نوروزی، جابجایی محموله های ترافیکی دارای محدودیت است و صدور پروانه عبور ترافیکی باید با تشریفات خاص خود انجام شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده، شاهد سفرهای ایمن، آرام و خاطره انگیز برای مردم در سراسر کشور به وی‍ژه مسافران محورهای استان یزد باشیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..