مدیرکل ثبت احوال استان یزد خبر داد:

نام و القاب حضرت زهرا(س) بیشترین انتخاب یزدی‌ها برای نوزادان دختر

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: نام و القاب حضرت زهرا (س) بیشترین انتخاب یزدی‌ها برای نام دختران آنهاست و این نشان از ارادت مردم یزد به ساحت اهل بیت (ع) دارد.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان یزد، محمد علی مکرمی اظهار داشت: از مجموع ۲۰ هزار و ۶۹۱ نوزادی که در سال ۹۷ و تا پایان بهمن ماه در استان یزد متولد شدند، ۱۰ هزار و ۱۴۰ نوزاد دختر بوده اند که نام ۳ هزار و ۷۵۰ کودک با نام و القاب حضرت زهرا (س) مزین شده است.

 
وی بیان کرد: نام‌های فاطمه، حلما، زهرا، زینب، یسنا، نازنین زهرا، ریحانه، فاطمه زهرا، آوا و حسنا به ترتیب ۱۰ نام منتخب یزدی‌ها برای دختران خود بوده که وجود شش نام و لقب حضرت فاطمه زهرا (س) در بین این اسامی، نشانگر ارادت مردم دارالعباده به خاندان عصمت و طهارت است.
 
مکرمی افزود: نام فاطمه با ۹۸۴ بار انتخاب در صدر نام‌های انتخابی و نام‌های حلما ۴۵۲ بار، زهرا ۳۴۸ بار، نازنین زهرا ۲۵۷ بار، ریحانه ۲۴۲ بار و فاطمه زهرا ۱۸۷ بار برای دختران یزدی متولد شده در سال جاری انتخاب شده و بالاترین رتبه را در بین انتخاب والدین داشته است.
 
وی عنوان کرد: همچنین سایر نام‌ها و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) شامل معصومه، زهره، بتول، طیبه، فریده، مهدیه، سعیده، صفیه، حبیبه، حکیمه، حدیثه، عالیه، کوکب، رحیمه، حوریه، حانیه، انسیه، عارفه، وحیده، رضیه، راضیه و حسنا از نامهایی است که با فراوانی کمتر در رتبه های بعدی قرار دارند.
 
مکرمی با بیان ترکیبات جدید از نام و القاب دخت نبی مکرم اسلام، به برخی از این ترکیب ها شامل نازنین فاطمه، یاسمین زهرا، حلما سادات، هدیه زهرا، یگانه زهرا، فاطمه حلما و فاطمه حسنا هم اشاره کرد.
 
مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به وجود حدد ۶ میلیون نفر سادات در کشور گفت: خانواده بزرگ سادات بالغ بر ۳میلیون و ۱۱۱هزار نفر سید و ۲میلیون و ۶۵۰ هزار نفر سیده هستند که استان‌های مازندران، یزد و قم بیشترین تعداد فرزندان حضرت زهرا (س) را در خود جای داده اند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..