معاون سازمان مدیریت بحران کشور:‌

تدوین سند آموزش مدیریت بحران ۲۷ استان/ ‌استان یزد از استان های پیشتاز کشور در حوزه آموزش است

سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه استان یزد از استان های پیشتاز کشور در حوزه آموزش است از تدوین سند آموزش مدیریت بحران در ۲۷ استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز دومین دوره آموزشی مدیریت بحران(‌مبشر) ویژه مدیران شهرستان های استان با موضوع سیل و زلزله با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "بهنام سعیدی" معاون پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران کشور، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "هادی هادی نسب" مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران و جمعی از مسئولان استان در شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

معاون پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران کشور در این مراسم با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکردهای چالشی و عملکردی، گفت: سند آموزش مدیریت بحران ٢٧ استان تهیه شد‌ه است.
"بهنام سعیدی" ‌ادامه داد: دوره‌های آموزشی مدیریت بحران باید به‌صورت عملیاتی، چالشی و همراه با پاسخگویی به ابهام‌های اعضا باشد.
وی ‌افزود: با توجه به اهمیت دوره‌های آموزشی، مهم ترین نتیجه‌ای که از این دوره‌ها می‌توان به دست آورد یادگیری همراه با تغییر رفتار و عملیاتی بودن آموزش‌ها همراه برگزاری رزمایش‌هاست.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان و مدیران حاضر در این دوره باید راه‌های دستیابی به آرامش جامعه در زمان سیل و زلزله را عملیاتی و واقع‌بینانه فراگیرند.
سعیدی تغییر رفتار در برخورد با بحران‌های طبیعی و توجه به لزوم تقویت آموزش در میان مردم را ازجمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.
وی ادامه داد: یک مدیر باید بتواند بحران را در عمل و در زمان وقوع حادثه، به طور صحیح مدیریت کند بنابراین مدیریت بحران در واقع مدیریت لحظه‌ای و ثانیه‌ای است.
معاون سازمان مدیریت بحران چالشی بودن دوره‌ها به‌جای پرداختن به مباحث نظری را خواستار شد و افزود: برگزاری رزمایش و آموزش شاخص‌های اسکان اضطراری از جمله اولویت‌های اجرایی مدیریت بحران است.
سعیدی با بیان اینکه تدوین طرح‌های جامع خطرپذیر در مباحث مربوط به پدیده خشکسالی، سیل و زلزله ضروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوادثی مانند زلزله قابل پیش‌بینی نیست مدیران باید برای مقابله با بحران به‌صورت شبانه روزی آماده باشند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ‌در کنار آمادگی‌ها، ارائه آمارهای صحیح امری ضروری است و باید در زمان بحران، کمیته اطلاع‌رسانی تشکیل گردد تا داده‌ها و اطلاعات پایش و به‌منظور حفظ آرامش جامعه از گسترش شایعه جلوگیری شود.
سعیدی با اشاره به پیشتازی استان یزد در حوزه آموزش مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: یزد استان معین تهران برای مدیریت بحران کشور تعیین شد‌ه است و باید بیش از پیش نسبت به هماهنگی‌های لازم در این خصوص اقدام کند.
گفتنی است ۲۸۰ نفر از کارکنان مدیریت بحران استانداری و فرمانداری‌های شهرستان های استان یزد‌ در این دوره آموزشی دو روزه‌ با موضوع سیل و زلزله شرکت کرده اند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..