امضای ۵۰ هزار قرارداد بین صنعت و دانشگاه در کشور

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از امضای 50 هزار قرارداد بین صنعت و دانشگاه با اعتبار تقریبی هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر سیف که در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه های کشور در یزد سخن می گفت افزود :در تدوین جدیدترین شاخص های ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها باید میزان ارتباط آنها با صنعت مشخص شود .

وی اظهار داشت این شاخص ها می تواند میزان قرار داد ها با هیئت علمی و میزان قراردادها با تعداد دانشجو یان دکترا را در بگیرد و آمار و ارقام نشان می دهد در این زمینه می توان کارهای زیادی انجام داد .
مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری همچنین از رصد اشتغال در دانشگاه های کشور خبر داد و افزود بر اساس این رصد ۸۰ دانشگاه کشور وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان خود را بررسی کرده اند که به طور میانگین ۶۰ درصد آنها مشغول به کار شدند .
رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه هم در این نشست با اشاره به اینکه باید از تولیدات علمی در جهت افزایش رفاه در جامعه بهره برد .
شفیعی افزود: در این زمینه صنعت باید صاحب فناوری ، رقابت پذیری و دارای واحد های تحقیق و توسعه و از سویی دانشگاه نیز باید کارآفرین و ایده پرداز باشد .
وی با انتقاد به اینکه در حال حاضر سازکار مناسبی بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد افزود نه تنها دانشگاه های ما تئوری محورند و پاسخگوی نیازهای صنعت نیستند بلکه صنعت ما نیز وارداتی و مونتاژ محورند و نیاز به متخصص را حس نمی کنند .
رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با اشاره به موازی کاری در فعالیت های علمی در کشور گفت به طور مثال وزارت علوم با تغییر نام به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تغییر در نوع فعالیت دانشگاهها صورت می گیرد ولی به موازات آن معاونت علمی و فناوری در کشور تشکیل می شود که فعالیتی موازی انجام می دهد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..