وزیر علوم ،تحقیقات وفناوری:

وجود ۱۹۲ مرکز رشد وفناوری در کشور

وزیر علوم تحقیقات وفناوری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفت :با وجود محدودیت ها در حوزه پژوهش و تربیت نیروی انسانی خوشبختانه اسم ورسم خوبی در دنیا داریم.

به گزارش یزدی نیوزدکتر منصور  غلامی در این نشست اقدامات انجام شده در حوزه کارآفرینی و اشتغال را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت با راه اندازی مراکز رشد و فناوری اقدامات خوبی انجام شده و به سرعت در حال تقویت است.

 
وی تعداد مراکز رشد و فناوری را در کشور ۱۹۲ مرکز عنوان کرد و افزود : انتظار داریم دانشگاهها در حوزه های اجتماعی و اقتصادی نیز وارد شوند.
 
در این نشست که دهقانی و موسوی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ،مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و روسای دانشگاهها حضور داشتند وضعیت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و علم و فناوری استان بررسی شد.
 
افتتاح سرای دانشجوبی خواهران دانشگاه میبد
 
سرای دانشجوبی خواهران دانشگاه میبد نیز  با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری  افتتاح شد.
 
این مجموعه شامل ۲۷ سوئیت دانشجویی با ظرفیت ۵۰۰ نفر است که باکمک ۸ میلیارد تومانی خیران میبدی ساخته شده است.
 
دکتر منصور غلامی در شورای این دانشگاه نیز حاضر شد و با اشاره به طرح ساماندهی وزارت علوم گفت:با اجرای این طرح بدنبال کیفی سازی مراکز دانشگاهی و ماموریت سازی هدفمند برای هر دانشگاه هستیم.
 
در این نشست نیز از خیرانی که با کمک های خود یاریگر مراکز آموزش عالی میبد بوده اند تجلیل شد.
 
وزیر علوم درادامه برنامه های خود در  میبد،  برسر  مزار شهید گمنام مدفون در این دانشگاه رفت و هم در سرای دانشجویی دختران این دانشگاه یک درخت  کاشت.
 
وزیر علوم در ادامه سفر خود به اردکان رفت و در جمع مسئولان ،اساتید و خیران دانشگاه اردکان گفت آموزش عالی باید مشکل گشای کشور در جهات مختلف باشدو دانشگاهها با برنامه ای هدفمند دانشجو بپذیرند.
 
در این مراسم از خیران این دانشگاه هم تجلیل شد.
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..