میوه باز هم گران شد

رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از افزایش 15 تا 20 درصدی برخی از اقلام میوه در هفته جاری خبر داد و علت آن را بارندگی‌های اخیر خواند، گرچه عامل صادرات را نیز در این موضوع بی‌تاثیر ندانست.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»  با اشاره به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت اقلام میوه متاثر از وضعیت آب و هوا، اظهار کرد: اقلام میوه در سراسر کشور به دنبال بارندگی‌های اخیر کاهش یافته و به دلیل دشواری برداشت برخی از این اقلام مانند گوجه‌فرنگی، قیمت آن‌ها افزایش یافته است. 

 
وی افزود: البته صادرات هنوز هم دلیل افزایش قیمت برخی از اقلام میوه است و نمی‌توان تاثیر آن‌ را انکار کرد. 
 
این مسئول در رابطه با قیمت اقلام پر مصرف صیفی‌جات نیز تصریح کرد: گوجه فرنگی در بازار میوه و تره‌بار یزد با قمیت ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، سیب زمینی نو جیرفت ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و سیب‌زمینی کهنه همدان ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
وی در مورد قیمت اقلام پیاز گفت:  پیاز سفید نو ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، پیاز زرد نو ۲۷۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان و پیاز زرد کهنه ۲۳۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان در میادین تره‌بار عرضه می‌شود. 
 
مشرف قیمت کاهوی دزفولی را ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان و کاهوی شیرازی را ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان خواند و افزود: سایر سبزیجات همچنان با قیمت هفته گذشته در میادین عرضه می‌شوند به طوری که قیمت سبزی خوردن بین ۳۵۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان و سبزی خورشتی نیز از ۱۷۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان بوده و این نرخ در سبزیجات آماده خوردن ۱۴۰۰۰ تومان و خورشتی ۸۰۰۰ تومان است. 
 
این مسئول در مورد قیمت میوه‌ها افزود: خیار سبز آویز جیرفتی و یزدی گلخانه‌ای از ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، خیار سبز معمولی ۲۷۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و خیارسبز مینی از ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان در میادین تره‌بار عرضه می‌شود. 
 
وی در ادامه با اشاره به قیمت انواع مرکبات، تصریح کرد: پرتقال واشنگتنی از ۶۰۰۰ تا ۷۵۰۰، پرتقال معمولی از از ۳۰۰۰ تا ۳۸۰۰، پرتقال کوهستانی از ۳۵۰۰ تا ۴۳۰۰ و نارنگی پیوندی از ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
وی در مورد قیمت برخی از دیگر میوه‌های بازار میوه، بیان کرد: سیب درختی از ۴۵۰۰ تا ۹۵۰۰، موز خارجی از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و موز ایرانی نیز از ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان و کیوی هم از ۳۵۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
مشرف با بیان این که تا پایان هفته و بهبود وضعیت آب و هوا، احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد، تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده متعلق به بازار میوه میادین تره‌بار است و با ۳۰ درصد افزایش قیمت در بازار آزاد به فروش می‌رسد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..