وزیر صنایع:

گردش مالی معادن در مناطق همجوار انجام می‌شود

وزیر صنایع با بیان این که ستاد تسهیل وزارت صنابع به استان‌‌ها تفویض شده است، گفت: بر اساس جهت گیری جدید وزارت صنابع از این پس گردش مالی معادن باید در مناطق همجوار انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز«رضا رحمانی» در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، با بیان این که مسئولان و دست‌اندرکاران از وقت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، اظهار کرد: مسئولان استانی باید با تهیه بانک اطلاعاتی، مشکلات و دغدغه‌های مربوط به صنایع را احصا و نسبت به رفع بیش از پیش آنها با کمک مسئولان وزارت صنایع اقدام کنند.

 
وی با بیان این که من با مشکلات مربوط به حوزه صنایع زندگی می‌کنم، افزود: تا زمانی که به عنوان وزیر صنایع مسئولیت دارم هیچ کاری جز رفع نیاز صنایع نخواهم داشت.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به این ما باید باور کنیم که ایران مورد تهاجم اقتصادی است، گفت: متأسفانه به دلیل حساسیت شرایط ما نمی توانیم بسیاری از اقدامات در دستور کار خود را اعلام کنیم.
 
رحمانی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در جنگ اقتصادی را تنها هدف وزارت صنایع دانست و بیان کرد: وزارت صنایع با تأسی از بیانات مقام معظم رهبری حفظ شرایط موجود تولید، اولویت جدی وزارت صنایع است.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت همکاری بیش از پیش نظام بانکی از واحدهای صنعتی و تولیدی، تصریح کرد: مسئول شعب بانک‌های عامل باید با تمام قوا و توان از واحدهایی که در حال تولید هستند حمایت کنند.
 
وی درمان واحدهای ضعیف در شرایط فعلی را از جمله برنامه های انجام شده و در دستور کار وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: برای وزارت صنایع صنایع فعال کشور هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.
 
وزیر صنایع با بیان این که در شرایط کنونی انتظار ما از واحدهای نساجی بیشتر است، گفت: در حال حاضر واردات ۱۳۰۰ قلم کالا که عمدتاً پوشاک و لوازم خانگی هستند در کشور انجام شده است.
 
رحمانی بزرگترین سرمایه استان یزد را نمایندگان پیگیر دانست و بیان کرد: دو مرحله معادن به استان یزد تفویض شده است.
 
وی با بیان این که در وزارت صنایع سه واحد صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل وزارت صنابع به استان‌ یزد تفویض شده است.
 
این مسئول با اشاره به جهت گیری جدید وزارت صنایع در بحث معادن، تأکید کرد: از این پس گردش مالی معادن باید در مناطق همجوار انجام شود.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسئولان استانی باید با تدابیر داخلی نسبت به تنظیم بازار اقدام کنند، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده مدیران ارشد استان می توانند با گرانی‌های موجود مقابله کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..