برنامه‌های بازدارنده ویژه مشترکین پرمصرف آب یزد تدوین شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه باید در بحث فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در استان بیشتر تلاش شود گفت: برنامه‌های بازدارنده ویژه مشترکین پرمصرف آب یزد تدوین شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان یزد با تاکید بر تداوم برنامه‌های سازگاری با کم آبی در استان، خواستار جدیت و تلاش همه دستگاه‌های ذیربط و فرمانداری‌های استان برای رفع موانع اجرایی شدن مصوبات این کارگروه شد.

 
وی اطلاع‌رسانی مناسب به مردم در حوزه مدیریت مصرف را  امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تصمیمات و اقداماتی که جهت تامین آب استان و مدیریت مصرف صورت گرفته باید به مردم انتقال داده شود تا ذهنیت آن‌ها در ارتباط با کم‌کاری مسئولین در حوزه کمبود آب اصلاح گردد.
 
استاندار یزد با تقدیر از دست اندرکاران طرح سپاس آب، این طرح را بسیار ارزنده توصیف کرد و اظهار داشت: اینگونه طرح‌ها برای آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌رسانی شایسته در مورد مسئله کم‌آبی و بی‌آبی استان بسیار موثر است.
 
طالبی افزود: در مدیریت مصرف و سازگاری با کم آبی، بعد خانوار نیز باید مورد توجه قرار گرفته و برای مشترکین پرمصرف، برنامه‌ها و سیاست‌های بازدارنده وجود داشته باشد.
 
استاندار یزد گفت: متقاعد کردن استان‌های همجوار یزد برای همکاری و اعمال محدودیت در حوضه آبریز برای کشاورزانشان امری ضروری است تا کشاورزان یزدی احساس تبعیض نکنند و مدیریت مصرف کشاورزان یزدی، سبب استفاده بیشتر کشاورزان استان های همجوار نشود.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..