امام جمعه یزد:

مدارس صدرا پرچمدار تقویت عقلانیت و دینداری در دانش‌آموزان باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با ابراز خرسندی از اتفاقی که در مدارس صدرا در حال وقوع است، گفت: مدارس صدرا باید پرچمدار تقویت عقلانیت و دینداری در دانش آموزان باشند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرصا ناصری در جشن دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر تقویت روحیه تدین و اخلاق در میان دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: رمز ماندگاری و استمرار انقلاب اسلامی، تدین، عقلانیت و اخلاق‌مداری است بنابراین این روحیه باید در همه نسل‌ها تقویت شود.

 
وی با بیان اینکه انسان دارای فطرتی پاک است و باید پاکی و قداست آن حفظ شود، عنوان کرد: هر آنچه که مانع رسیدن انسان به کمال و تقویت فطرت پاک انسانی می‌شود، باید از میان برداشته شود که در زمان طاغوت، شاه و درباریانش مانع کمال‌گرایی مردم بودند.
 
ناصری ادامه داد: امروز نیز آمریکا و اسرائیل غاصب مانع هستند و این موانع باید هرچه سریع‌تر از سر راه برداشته شوند.
 
امام جمعه یزد تاکید کرد: همه ما باید قدردان نعمتی باشیم که خداوند متعال به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داد و آن، نعمت استقلال است زیرا امروز بر خلاف بسیاری از کشورها که سایه قدرت‌ها بر سر آنهاست، کشور ما تنها سایه الهی را بر سر دارد.
 
ناصری با بیان اینکه امام خمینی (ره) این نعمت را برای مردم ایران به ارمغان آورد، افزود: ملت ایران با تبعیت از امام راحل در مسیر ولایت قدم برداشتند و از آنجا که حرکت امام یک حرکت الهی بود و در همه امور رضایت خدا را مدنظر داشت، انقلاب ما به پیروزی رسید و تا امروز استمرار یافت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به فرموده امام راحل؛ دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند، تصریح کرد: شما دانش آموزان باید برای حفظ انقلاب تلاش کنید و در این مسیر به آرمان‌های امام و شهدا پای‌بند باشید و با تبعیت از رهبری از نظام جمهوری اسلامی ایران محافظت کنید.
 
ناصری ادامه داد: تقویت انگیزه انقلابی و جهادی، دینداری، تبعیت از ولایت فقیه، پای‌بندی به عقلانیت و اهتمام به علم آموزی و تخصص همراه با تعهد از عوامل مهم در ماندگاری انقلاب اسلامی است و دانش آموزان باید تلاش کنند این عوامل را در خود تقویت کنند.
 
وی، نقش دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را بسیار موثر دانست و تاکید کرد: دانش آموزان این مدارس باید پرچمدار تبعیت از ولایت، پای‌بندی به عقلانیت، دینداری و روحیه جهادی باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..