در طرح قاضی مدرسه

ارائه هشدارهای لازم به دانش آموزان و خانواده ها

دادرس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: طرح قاضی مدرسه یک طرح ابتکاری و اثر گذار برای دانش آموزان است که در آن نسبت به موضوعات مبتلابه جامعه هشدار داده می شود.

به گزارش یزدی نیوزحسین رعیت در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش مروست، اظهار داشت: در این طرح با حضور در مدارس و ارائه سخنرانی با موضوع آسیب های اجتماعی در جهت کاهش و پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی گام برداشته می شود.

 
وی آشنایی با فضای مجازی و آسیب های آن، قانون گریزی و هشدارهای آن، روابط با جنس مخالف و آشنایی با آسیب های آن را به عنوان بیشترین موضوعات طرح شده در جلسات قاضی مدرسه ذکر کرد و بیان داشت: اغلب افراد با  مسائل خانواده و تفاوت رفتارهای دختر و پسر و نحوه برخورد با خانواده طرف مقابل آشنا نیستند که سعی شده است آگاه سازی مناسبی در این زمینه ها انجام گیرد.
 
این مقام قضایی، تصریح کرد: فضای مجازی باعث ورود فرهنگ ها و عرف ها که گاها در شهرهای بزرگ هم هنوز به صورت نامتعارف و نوعی هنجار شکنی شناخته می شود، شده است و همین فرهنگ وارده به شهرهای کوچک، مثل پوشش و مدل های خاص، سرگرمی ها و… اثرات مخربی در جوامع کوچک به دلیل عدم آگاهی و آمادگی جوانان و نوجوانان و خانواده گذاشته است.
 
وی افزود: فضای مجازی و اعتماد واهی دانش آموزان در این فضا باعث دسترسی آسان آنان به فیلم ها و تصاویر وآهنگ ها که در تضاد با فرهنگ، قانون و شرع است شده است که این مسئله به اعتماد به نفس دانش آموز ضربه زده که مستلزم آموزش صحیح در استفاده از فضای مجازی از سوی خانواده ها، مدرسه و رسانه های جمعی و نظارت وکنترل مناسب در استفاده از این فضا می باشد.
 
دادرس دادگاه عمومی بخش مروست، افزایش قدرت استدلال دانش آموز و بالا بردن اعتماد به نفس آنان و آموزش زیبایی های فرهنگ ایرانی و اسلامی را از راهکارهای مقابله با تهدید های فضای مجازی دانست و بیان داشت: عدم وجود اعتماد به نفس و عزت نفس برای حفظ خود در مقابل تحریک ها و تهدید های جنس مخالف و فیلم های نامتعارف باعث شده است تا سیل عظیم تخریب های این فضا با سرعت بیشتر جوانان و نوجوانان ما را در خود فرو برد که باید سعی شود با اقدامات لازم و تکالیفی که صرفا جنبه ی تقلیدی ندارد از آسیب های بیشتر این فضا جلوگیری شود.
 
رعیت در خصوص حضور افرادی که تحت عنوان مشاور و سخنران و به عنوان کارها و موضوعات فوق العاده وارد مدرسه می شوند نیز تذکر داد و گفت: حتما باید قبلا سوابق افراد و کارشناسانی که تحت هر عنوان به مدارس وارد می شوند بررسی شود زیرا اعتماد خانواده ها و دانش آموزان به موجب اعتماد مدرسه به آن شخص ایجاد گردیده و این موضوع ضرورت دقت بیشتر در مسئله دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..