رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد:

بدهکاران بانکی یزد بحث پرداخت دیون بانکی را جدی‌تر پیگیری کنند

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با اشاره به رقم قابل توجه معوقات بانکی در یزد گفت: بدهکاران بانکی یزد بحث پرداخت دیون بانکی را جدی‌تر دنبال کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضایی  در نشست خبری مشترک دستگاه‌های اقتصادی استان یزد به مناسبت ایام دهه فجر اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها، دارای مطالبه معوق است که این معوقه مربوط به اقشار مختلف از مردم عادی تا صنایع است اما رقم‌های بزرگتر مربوط به صنایع استان است.

 
وی افزود: میزان معوقات بانکی استان یزد بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است که اگر بخواهیم این رقم را در هر بخش از اقتصاد تزریق کنیم، تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد بنابراین لازم است بدهکاران بانکی پرداخت دیون بانکی را جدی‌تر پیگیری کنند.
 
رضایی با بیان اینکه بانک‌های استان یزد عزم خود را جزم کرده‌اند تا بر پایه منابع ملی با نگاهی همدلانه، فردای بهتری برای واحدهای صنعتی و به دنبال آن، اقتصاد کشور رقم بزنند، عنوان کرد: این رابطه باید دو سویه باشد و همانگونه که بانک‌ها خود را مکلف به پرداخت تسهیلات می‌دانند، صنایع نیز خود را موظف به انجام تعهداتشان بدانند.
 
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با اشاره به نقش مؤثر بانک‌ها در تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان یزد خاطرنشان کرد: اغلب طرح‌هایی که از سوی این کارگروه معرفی می‌شوند، تسهیلات خود را دریافت می‌کنند اما واحدهایی که از دریافت تسهیلات باز می‌مانند، مشکلاتی دارند که حاضر به رفع آن نیستند و این امر مانع پرداخت وام به آنها می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..