استاندار یزد:

همه مدیران باید نسبت به موضوع اشتغال دغدغه داشته باشند

«محمدعلی طالبی» بر ضرورت تناسب مهارت آموزی و بازار کار در استان اشاره و تاکید کرد: رونق اشتغال به مسئولیت اجتماعی و دغدغه تمام بخش ها تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوزکارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد،« اصغر نورالله زاده » مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و « علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد به بهره مندی از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید در شهرستان ها برای پوشش بخشی از مطالبات و تسهیلات اشتغال زایی اشاره و  گفت: طرح کارورزی تدبیری از سوی دولت و نظام  است تا مقداری از فشار بازار اشتغال کاسته شود.
طالبی افزود:از سوی دیگر نیز کارورزی به  تقویت آموزش های مهارتی بخشی از فارغ التحصیلان کمک می کند تا بتوانند با توانمندی ایجاد شده در شغل مناسبی قرار گیرند و بر این اساس که مشکل بیکاری استان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است پرداختن به حوزه کارورزی ضرورت دارد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود صنایع مختلف در استان ظرفیت های خوبی برای بهره مندی از این طرح وجود دارد و تمام دستگاه های اجرایی نسبت به تحقق آن تلاش کنند و  ایرادات اجرایی نشدن این موضوع نیز منعکس شود.
وی اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای باید با بازار کار  تناسب داشته و به این سمت حرکت کند که نیازهای استان را پوشش دهد به ویژه در زمینه هایی که می تواند از طریق آموزش های مهارتی به  بازار کار و اشتغال جدید برسد.
طالبی گفت:همه مدیران در استان باید مسئولیت اجتماعی و دغدغه رونق  اشتغال داشته باشند، چه مدیرانی که موضوع اشتغال به عنوان یک وظیفه و مسئولیت اصلی آن ها  است و چه حوزه هایی که موضوع فرعی محسوب می شود؛حفظ اشتغال موجود و توسعه فرصت های شغلی جدید را سرلوحه قرار دهند.
استاندار یزد افزود:در زمینه حمایت های حوزه اشتغال، اعطای تسهیلات و  زمین های واگذار شده  نیاز به آسیب شناسی است  تا دریابیم علی رغم  همه این حمایت ها و سرمایه ای که نظام برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته است چرا اشتغال مد نظر تحقق نیافته و هم چنان نرخ بیکاری تغییر چشمگیری ندارد.
«محمدعلی طالبی» در پایان  گفت: آسیب شناسی تسهیلات اشتغال با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همکاری دستگاه های مختلف از جمله دستگاه های نظارتی با توجه به اشرافیتی که به موضوعات متنوع دارند انجام شود  تا بر مبنای این نتایج  جهت گیری های مناسبی در حوزه ایجاد اشتغال استان مورد توجه قرار گیرد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..