مدیر جهاد کشاورزی خاتم:

۴۹۸ هکتار از اراضی کشاورزی خاتم به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از تجهیز ۴٩٨ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمجتبی آغاز اظهار داشت: در راستای مدیریت مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آبیاری طی یک‌سال گذشته تاکنون ۴٩٨ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار با اعتبار ۴ میلیارد و ٩٨٠ میلیون تومان تجهیز شده است.

 
آغاز افزود: با وجود کاهش نزولات جوی، حوادث غیرمترقبه، خسارات ناشی از حوادث و برگزاری کلاس‌های آموزشی ـ ترویجی وهمکاری و مشارکت کشاورزان منطقه، ٣٢٨ هکتار از اراضی کشاورزان با اعتبار ۴ میلیارد و ٢۶۴ میلیون تومان از تسهیلات بلاعوض در دست اجرا است.
 
وی با اشاره به اینکه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری موجب بهره‌وری ۵٠ درصدی منابع آب می‌شود، بیان کرد: کشاورزان می‌توانند به ازای هر هکتار اجرای آبیاری تحت فشار ١٣ میلیون تومان و به ازای هر هکتار اجرای آبیاری کم‌فشار ۵ میلیون و٨۵٠ هزار تومان تسهیلات بلاعوض دریافت کنند.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم یادآور شد: بنابراین زمینه رونق محصولات کشاورزی در شهرستان فراهم است و کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی می‌توانند از این فرصت برای تجهیز مزارع خود استفاده کنند.
 
آغاز، صرفه جویی در مصرف آب، ارتقاء بهره‌وری، افزایش میزان تولید و کاهش هزینه آبیاری را از جمله آثار اجرای این طرح برشمرد.
 
 شهرستان خاتم دارای ٣٧ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است و سالانه ١۶١ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..