هنرمندان عرصه انقلابی، ثبت کنندگان اصلی روند انقلاب هستند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به تاثیر زبان هنر در ثبت انقلاب گفت: هنرمندان عرصه انقلاب، ثبت کنندگان اصلی روند انقلاب هستند.

به گزارش یزدی نیوز احمد پهلوانیان در نشست «انقلاب به روایت هنر» که در محل انجمن سینمای جوان استان یزد برگزار شد،  اظهار داشت: ما تعاریف متعددی از هنر داریم و افراد مختلفی نیز آن را به روش‌ها و مکتب‌های گوناگون معرفی کرده‌اند اما در این میان وجه مشترک تعاریف هنر به نوعی بازتاب دهنده زیبایی است و پرسش «‌زیبایی چیست؟» است.

 
وی افزود: ارزش  و ارجمندی هنر به سطوح مختلف آن بر می‌گردد و اگر این هنر جسمانی باشد، قیمت و سطحی خاص دارد اما اگر زیبایی روحانی را در بر بگیرد، ارزشمندی متفاوت و بالاتری دارد.
 
مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد خاطرنشان کرد: هنرمندانی که در عرصه هنر انقلاب در سطوح و بخش‌های مختلف پرداخته‌اند که هر کدام تاثیر‌گذاری متفاوتی در انقلاب داشته‌اند و امروز نیز می‌توان با بهره‌مندی از این هنرمندان به خوبی روند انقلاب را به جامعه نشان داد.
 
 پهلوانیان با اشاره به تاثیر زبان هنر در ثبت انقلاب گفت: هنرمندان عرصه انقلاب، ثبت کنندگان اصلی روند انقلاب هستند که می‌توانند نسل‌های مختلف را به خوبی در معرض این اتفاقات قرار می‌دهد.
 
شاهنامه فردوسی نمادی از هنر در ماندگاری ایران اسلامی است
 
فخرالسادات خامسی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم در این مراسم گفت: نگاه به انقلاب اسلامی در قالب هنر بسیار می‌تواند اثرگذار باشد و روایت و رویدادهای تاریخی را می‌توان از این طریق به خوبی برای مردم معرفی کرد.
 
وی افزود: همیشه برای ما موضوع ادب و شعر و هنر یک جایگاه خاصی نداشته است بلکه در خلق تاریخ نیز موثر بوده است که از جمله آنها می‌توان به شاهنامه فردوسی اشاره کرد که تاریخ قبل از اسلام را به خوبی برای ایرانیان و اسلام نگه دارد.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: اگر شاهنامه و فردوسی نبود ما زبان و تاریخ عرب را داشتیم و نشانی از فارسی نداشتیم اما ایران اسلامی با وجود فردی به نام فردوسی و کتابی به نام شاهنامه جاودانه شده است.
 
خامسی تصریح کرد: این نمایشگاه عکس و تصاویر هنری به خوبی توانسته در قالب عکس و هنر، بخش‌هایی از انقلاب را به تصویر بکشند که این می‌تواند برای نسل امروز و آینده نیز بسیار مهم  و موثر است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..