استاندار یزد:

بازآفرینی،رویکردی موثر در پایداری شهری است/احساس مسئولیت نسبت به عناصر هویت بخش

«محمدعلی طالبی» با اشاره به احساس مسئولیت نسبت به عناصر هویت بخش از جمله محلات و بافت تاریخی گفت:بازآفرینی ،رویکردی موثر در پایداری شهری است.

به گزارش یزدی نیوزستاد بازآفرینی پایدار شهری استان یزد با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل جلسه داد.

استاندار یزد بیان کرد: موضوع بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شخص رئیس جمهوری نیز در  نشست مشترک استانداران با هیئت دولت  تاکید ویژه ای نسبت به این موضوع داشتند و  دولت هم به شکلی جدی به آن ورود پیدا کرده است.
طالبی افزود: امیدواریم در استان با حداکثر تعامل میان دستگاه های مختلف دولتی و عمومی بتوانیم  بحث بازآفرینی شهری و ظرفیت های خوبی که در این موضوع وجود دارد را دنبال کنیم.
وی ادامه داد: بهترین راه برای پایداری شهر و محلات بحث بازآفرینی است، به ویژه در استان یزد با شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی ،ثبت بافت تاریخی و برندهایی که برای شهر یزد وجود دارد ضروریست احساس مسئولیت خود را در قبال یزد بالا برده و بتوانیم محلات را  به عنوان یک  منبع هویتی مهم بر اساس معیارهای مناسب بازآفرینی کنیم.
«محمدعلی طالبی» گفت: هم افزایی در برنامه ها و طرح های پیشنهادی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها نیازمند توجه است زیرا اگر بخواهد اقدامی در محله ای انجام شود، مطمئنا باید تاثیرات مختلف انجام آن فعالیت با این طرح مد نظر قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد خاطرنشان کرد: از این جهت یک هماهنگی، تعامل و همکاری نزدیک میان همه دستگاه ها مورد نیاز است و  این انسجام در قالب ستادبازآفرینی شهری دنبال شود.
استاندار یزد با تاکید بر پیگیری و جذب اعتبارات ملی برای استان اظهار داشت: علاوه بر تشکیل جلسات این کارگروه;لازم است بازآفرینی شهری به عنوان یکی از راهبردهای مهم در استان دنبال شود، فردی در مجموعه استانداری نیز برای پیگیری تشکیل جلسات و اجرای مصوبات مشخص می شود.
طالبی افزود: اتاق فکری با حضور کارشناسان  و نخبگان حوزه های موثر در بحث بازآفرینی شهری نیز تشکیل شود تا از این طریق امکان راهبری برخی از موضوعات مشترک و تخصصی نیز فراهم آید.
وی گفت: زمینه فعالیت هر چه سریعتر دفاتر تسهیلگری برا ی شناخت و دسته بندی اطلاعات در محلات ضروریست و بازآفرینی می تواند تقویت میراث فرهنگی و گردشگری را به همراه داشته باشد و البته نباید برخی ضوابط محلات را در آستانه تخریب قرار دهد.
استاندار یزد در پایان بیان کرد: این ظرفیت وجود دارد که حداکثر استفاده از طرح بازآفرینی شهری را انجام  و در عین حال بازنمایی بهتری از میراث ماندگار شهر یزد و دیگر شهرهای استان انجام دهیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..