استاندار یزد ‌تاکید کرد:

‌ضرورت بهره مندی مردم از برکت و تاثیر اجرای پروژه های زکات در استان

استاندار یزد در شورای زکات استان بر ضرورت بهره مندی مردم استان از برکت و تاثیر اجرای پروژه های زکات در حوزه های عمرانی، ‌فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزشورای زکات استان با حضور "آیت‌الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "‌حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی" نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور، "‌محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان ها و اعضای شورای زکات استان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه ازسوی فرمانداران و مسئولان استان، گفت: از فرمانداران و مدیران می‌خواهیم که نسبت به فرهنگ‌سازی اعطای زکات و تدوین برنامه‌های خوب و اجرایی در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: مسئولان باید برای استفاده بهینه از اعتباراتی که از زکات تعلق می‌گیرد  برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند تا قدم خوبی در راستای رفع مشکلات مردم برداشته شود.
وی افزود: اگر بتوانیم پروژه‌ها و برنامه‌هایی در سطح استان اجرا کنیم که مردم به عینه تاثیر و برکت زکات را در فعالیت‌های مختلف عمرانی، ‌فرهنگی و اجتماعی ببینند، مطمئنا قدم بسیار خوبی برداشته شده و فرهنگ‌سازی لازم در این رابطه صورت می‌گیرد.
طالبی خاطرنشان کرد: هر چه بتوانیم اهتمام بیشتر نسبت به اجرای این فریضه داشته باشیم، مطمئنا نگاه خداوند نیز به گونه‌ای است که ما برکت بیشتری از زکات و موارد مشمول آن مشاهده می کنیم و به همین دلیل باید سعی کنیم در این زمینه توجه خود را بیش از پیش افزایش دهیم.
استاندار یزد گفت: به مدد برکت زکات علاوه بر اینکه می‌توانیم برنامه‌های بهتری را در سطح شهرستان‌ها و استان اجرا کنیم، شاهد افزایش درآمد و گردش اقتصادی روستاییان و شهرها در این حوزه هم خواهیم بود.
وی ادامه داد: باید در کنار هم شرایط خوبی در استان ایجاد کنیم که از برکت شورای زکات در سطح استان و شهرستان‌ها استفاده شود و به این وسیله بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.
طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت اقدامات گسترده‌ و اهتمام ویژه ای در راستای محرومیت‌زدایی از جامعه و توجه به نیازمندان انجام شده و برخی ساز و کارهای جدید برای تقویت فعالیت‌های محرومیت‌زدایی نیز به تصویب رسیده است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..