مدیر کل بنیاد مسکن یزد خبر داد؛

مقاوم‌سازی ۲۶ هزار مسکن روستایی از اوایل انقلاب تاکنون

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای 40 ساله این نهاد را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر «علیرضا قربانیان» با بیان این که عمر با برکت انقلاب حاصل خون هزاران شهید، جانباز و ایثارگر است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند ایران به دست معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دستاوردهای بسیار زیادی داشته که یکی از آنها تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ با هدف خدمت به محرومان و روستاییان بوده است.

 
وی به اهمیت توسعه و عمران روستاها اشاره و تاکید کرد: بنیاد مسکن مسئول تهیه و تصویب طرح‌های هادی روستایی است و ساماندهی و ارائه خدمات در روستا‌ها بر اساس این طرح انجام می‌شود.
 
به گفته قربانیان، خوشبختانه این بنیاد ضمن تهیه طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان توانسته در بالغ بر۴۰۰ روستا تهیه طرح داشته باشد و در فاز اول طرح هادی افزون بر ۲۶۰ روستا را با هدف توسعه و عمران روستاها اجرایی کند.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان با تاکید بر تاثیر رفع مشکل مالکیت‌ها در روستاها بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، از سنددار شدن ۵۵ هزار جلد سند واحد مسکن روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان خبر داد.
 
وی، واگذاری زمین در مناطق روستایی را نیز اقدامی برا‌ی ایجاد انگیزه زندگی در روستاها دانست و ادامه داد: از اول انقلاب تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار قطعه اراضی روستایی جهت خانه‌دار شدن متقاضیان به روستاییان واگذار شده است.
 
قربانیان در ادامه با اشاره به این که طبق قانون برنامه ششم توسعه باید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم‌سازی شود، افزود: مقاوم‌‌سازی واحدهای روستایی، اقدامی اثرگذار است که بنیاد در سال‌های اخیر برای تحقق آن گام‌های بلندی برداشته و آن را یکی از اولویت های ضروری روستاییان می‌داند.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان با اشاره به تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی مقاوم‌سازی مسکن روستایی، گفت: از اوایل انقلاب تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند که امیدواریم با مقاوم‌سازی در سطح روستاهای کشور، زلزله را بعنوان یکی از عوامل مرگ و میر از بلایای طبیعی در سطح کشور حذف کنیم.
 
وی همچنین از اعطای بالغ بر ۲۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جهت تعمیر منازل و احداث حمام روستایی، ودیعه مسکن و بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان خبر داد.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان از دیگر اقدامات این بنیاد در سطح کشور را بازسازی ۱۱ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سوانح طبیعی و غیر مترقبه در سطح کشور دانست.
 
قربانیان با اشاره به ایجاد تشکیلات نظام فنی روستایی در قالب ۱۳۶ طراح و ناظر در سطح استان، افزود: امروز تمامی زمینه‌های لازم برای ساخت و سازهای فنی در روستاها در قالب این تشکیلات فراهم آمده است.
 
وی با اشاره به تفویض اختیار راه و شهرسازی درخصوص ساخت مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن، خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بالغ بر ۳۴۰۰ واحد به متقاضیان واگذار شده است.
 
قربانیان در پایان در تشریح عملکرد بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری نیز گفت: از اوایل انقلاب تاکنون شش هزار واحد مسکونی در قالب طرح‌های ویلایی و آپارتمانی به متقاضیان فاقد مسکن واگذار شده و همچنان این روند با ساخت و ساز در اکثر شهرستانهای استان ادامه دارد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: می‌بایست برای رضایت مردم بهترین عملکرد از سوی ادارات و نهادها در جهت خدمت رسانی مطلوب ارائه کرد و از تمام ظرفیت‌ها برای جلب نظر و تبیین برکات ۴۰ ساله جمهوری اسلامی استفاده کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..