دبیر انجمن مدیریت سبز ایران

حل مشکلات زیست محیطی با مراجعه به فرهنگ و تاریخ کهن یزد

محمدحسن امامی گفت : اگرچه با گسترش روز افزون علم های نوین بسیاری از مشکلات و موانع موجود بر سر راه بشر شده است اما این علم قابلیت حل مشکلات زیست محیطی را ندارد.

به گزارش یزدی نیوزدبیر انجمن مدیریت سبز ایران با تاکید بر ضرورت تغییر ذهنیت جوامع بشری نسبت به تعامل با محیط زیست گفت: میزبانی شهر یزد برای برگزاری همایش بین المللی شهرهای پایدار به طور صریح به جهانیان اعلام می کند که آن علمی که شما از آن به عنوان تکنولوژی های نو، تکنولوژی های پاک و تکنولوژی های سبز یاد می کنید حلال مشکلات زیست محیطی نیستند و راهکارهای حل این مشکلات در بطن فرهنگ و تاریخ کهن یزد یافت می شود.

محمدحسن امامی در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی شهرهای پایدار جهان اظهار داشت: اگرچه با گسترش روز افزون علم های نوین بسیاری از مشکلات و موانع موجود بر سر راه بشر شده است اما این علم قابلیت حل مشکلات زیست محیطی را ندارد.
وی با بیان اینکه عشق و عرفان با نام و سرشت یزد و یزدی ها آمیخته شده است ادامه داد: عرفان و ادبیات این شهر کهن، علت مشکلات زیست محیطی و تغییر شکل طبیعت را نبود عشق میان انسان و طبیعت عنوان می کند و ما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که علم نوین توانایی احیای عشق میان انسان و طبیعت را ندارد.
دبیر انجمن مدیریت سبز ایران اظهار داشت: مردم یزد در قدیم الایام از عناصر چهارگانه طبیعت نهایت استفاده را می کردند و بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی به تولید انرژی می پرداختند این در حالی است ورود تکنولوژی جهت تولید انرژی، اثرات جبران ناپذیری را بر طبیعت تحمیل می کند.
امامی افزود: پس از برگزاری همایش بین المللی شهرهای پایدار جهان، ما باید دبیرخانه ی علم خروج از بحران های زیست محیطی بر بستر فرهنگی- تاریخی یزد  راخلق کنیم تا اقدامات نیکانمان را به منظور مخابره به جهانیان به زبان نوین به سرانجام برسانیم.
وی گفت: هم اکنون کارگروهی را به منظور ارائه فرهنگ سنتی یزد به زبان نوین تشکلیل داده ایم تا بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..