استاندار یزد:

سرمایه اجتماعی و امنیت پشتوانه حفظ پایداری در شهر یزد است/ جایگاه موثر یزد برای ارسال پیام صلح به جهانیان

استاندار یزد با تاکید بر ویژگی زندگی مسالمت آمیز ادیان و جایگاه موثر یزد برای ارسال پیام صلح و دوستی به جهانیان گفت: سرمایه اجتماعی و امنیت پشتوانه حفظ پایداری در شهر یزد است.

به گزارش یزدی نیوز «محمدعلی طالبی» در نخستین کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار  جهان که به میزبانی یزد در حال برگزاری است با اشاره به ثبت یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو ،این موضوع را اتفاقی موثر  برای معرفی جایگاه یزد به ویژه با مشخصه های یک شهر پایدار به جهانیان دانست.

وی ادامه داد: تبلور ثبت میراث جهانی در بسیاری از فعالیت ها و رویدادهای امروز استان مشاهده می شود و مهمترین ویژگی یزد که توانست این شهر را به عنوان شهری جهانی معرفی کند  به شاخصه  منابع انسانی بر می گردد که از دیرباز به عنوان یک سرمایه اجتماعی در خدمت این شهر بوده است.
استاندار یزد افزود: منابع انسانی به عنوان یک سرمایه اجتماعی مهم توانسته است از گذشته یزد را در مولفه های متعددی نظیر معماری، شهرسازی، علم و فناوری به شکلی قابل توجه تعالی بخشد و امروز نیز  در بررسی های پژوهشی،  یزد از سطح بالای سرمایه اجتماعی در کشور برخوردار می باشد.
وی بیان کرد: تاثیر این سرمایه اجتماعی  علاوه بر اقتصاد در بحث امنیت شهری نیز دیده می شود که  از دیرباز  در ردیف امن ترین شهرهای ایران شناخته شده و  در حال حاظر نیز  یکی از بهترین مولفه های امنیتی را به خود اختصاص داده است.
طالبی اظهار داشت:از طرفی دیگر سرمایه های اجتماعی همزیستی میان ادیان در شهر یزد را نیز شکل داده اند و از گذشته مسلمانان، یهودیان و زرتشتیان در کنار هم و به شکلی کاملا مسالمت آمیز زندگی می کردند که مدارا مشخصه مردمان شهر یزد و متاثر از همزیستی ادیان،امروز هم در زندگی مردم مشاهده می شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت:  روحیه مدارا پیام هایی را به جهانیان مخابره کرده و یزد می تواند علاوه بر آنکه بهترین پایتخت برای شهرهای پایدار جهان باشد; جایگاهی برای ارسال پیام صلح و دوستی به جهانیان نیز شناخته شود.
وی ادامه داد: شهر یزد همچنان که در گذشته به اتکای منابع انسانی پیشرفت های بسیار بزرگی را به دست آورده، امروز هم در بحث علمی سرآمد است و ما ۲۵ سال است که به صورت پیاپی صدر نشین قبولی در دانشگاه های کشور هستیم.
طالبی با اشاره به سهم بالای یزد در تعداد دانشجو خاطرنشان کرد: دانشجویان سرمایه ای برای آینده استان هستند،آینده ای که می خواهیم با اتکا به ویژگی هایی از جمله پایداری شهر یزد سایر توانمندی و شاخصه های بارزی را برای آن ساخته و به دنیا معرفی کنیم.
استاندار یزد در پایان گفت: در این مسیر  از ایده ها،نظرات و پیشنهاداتی که در کلاس جهانی برای پایداری این شهر مطرح می شود  استقبال می کنیم و امیدواریم برگزاری کنفراس بین المللی شهرهای پایدار جهان در یزد نیز زمینه ای موثر برای تبادل تجربیات و توانمندی ها برای ساختن شهری آباد تر در مرکز ایران بزرگ را فراهم آورد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..