استاندار یزد تأکید کرد؛

لزوم ایجاد عالی‌ترین سطح رضایتمندی مردم از نظام بانکی در یزد

استاندار یزد با بیان این‌که مردم بانک‌ها را جزئی از نظام می‌دانند و بانک‌های استان می‌توانند یک مسئولیت اجتماعی قوی ایفا نمایند، گفت: امروز مسئولیت بزرگی در راستای ارتقای اعتماد عمومی جامعه و افزایش امید مردم به آینده داریم و باید عالی‌ترین سطح رضایتمندی مردم از نظام بانکی و دستگاه‌های اجرایی استان ...

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان که با حضور مدیران شعب بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری استان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط امروز کشور به ویژه در حوزه اقتصاد، شرایط جنگی است و الزامات خاصی باید در این شرایط رعایت و مسائل مدیریت شود .

 
وی افزود: اهمیت این ‌مقطع به حدی است که در سطح کلان، جلسه روسای ‌سه قوه با تأیید مقام معظم رهبری تشکیل شده تا فراتر از برخی قوانین و مقررات برای مدیریت بهتر کشور و به خاطر منافع مردم در حوزه‌های مختلف و به ویژه بخش پولی و ارزی تصمیم گیری‌های انجام و اجرایی شود .
 
استاندار یزد گفت: همچنین در جلسه اخیر استانداران با هیئت دولت مقرر شد بعضی از اختیارات به استانها واگذار شود تا مدیریت بهتری نسبت به حل مسائل و مشکلات استان داشته باشیم .
 
طالبی با اشاره به خوشنامی و جایگاه خوب بانک‌های استان در کشور، ‌تصریح کرد: مردم بانک ها را جزئی از نظام می‌دانند و بانک‌های استان می‌توانند یک مسئولیت اجتماعی قوی ایفا نمایند زیرا امروز مسئولیت بزرگی در راستای ارتقای اعتماد عمومی جامعه و افزایش امید مردم به آینده داریم و باید عالی ترین سطح رضایتمندی مردم از نظام بانکی و دستگاه‌های اجرایی استان را ایجاد کنیم .
 
روسای بانک ها محور کارگشایی مردم باشند
 
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روسای بانکها خود محور کارگشایی مردم باشند و حداکثر مساعدت را در حق مردم در اعطای تسهیلات انجام دهند، ‌گفت: بانکها باید در این شرایط به منظور کمک به حل مشکلات مردم و صنایع پیشقدم شده و ضمن افزایش ارتباط با مدیران مرکزی خود، با بانک مرکزی نیز ارتباط بیشتری داشته باشند .
 
این مسئول خواستار در اولویت قرار دادن اشتغال دانش آموختگان یزدی به عنوان یکی از اولویت های رویکرد جدید مدیریت استان، شد و ادامه داد: باید حمایت بانکها در بخش هایی همچون ‌حوزه دانش بنیان و استارت آپ ها که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر است، ‌تقویت شود .
 
وی با تأکید بر ضرورت توجه و نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار استان با نوآوری های بیشتر، ‌افزود: بهتر است به دور از نگاه صرفا اقتصادی بعضی از این نابرابری ها را رفع کنیم تا این مناطق متضرر نشوند .
 
استاندار یزد با تشریح رویکرد جدید مدیریت استان در موضوع حکمرانی خوب، ‌خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی، شفافیت و مبارزه با فساد‌ شاخص هایی از حکمرانی خوب است که بانک ها می توانند در این زمینه به مسئولان و مدیریت ارشد استان کمک کنند .
 
تعامل بسیار خوب میان هیئت دولت تدبیر و امید، بانک مرکزی و دستگاههای ملی را بهترین زمینه برای حل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: توجه به برخی نکات ریز در گزارش ها و مکاتبات می تواند در کسب اعتبار و جایگاه استان نقش اساسی داشته باشد و باید مورد توجه قرار گیرد .
 
بانک های استان اساسی‌ترین بازو برای تولید و اشتغال
 
«علی زینی‌وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این نشست، بیان کرد: بانک‌های استان اساسی‌ترین بازوی مسئولان و مدیریت ارشد برای تولید و ایجاد اشتغال در استان در شرایط فعلی هستند .
 
وی‌ افزود: بانک‌های استان انصافاً هرگونه تعاملی را با مجموعه مدیریت استان و واحدهای تولیدی و صنعتی داشته‌اند و در این زمینه نهایت همکاری ها را انجام داده‌اند .
 
زینی وند خاطرنشان کرد: با همکاری مناسب بانک های استان در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری عملکرد بسیار خوبی داشته ایم و استان یزد در این رابطه اکنون صدرنشین کشور است .
 
گفتنی است؛ در این جلسه "محمد رضایی" دبیر شورای هماهنگی بانکها‌ی استان گزارشی از وضعیت بانکها و همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه داد و گفت: شبکه بانکی استان در پیشرفت بانکداری الکترونیک گام های موثری برداشته است .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..