در چهل سالگی انقلاب

دستاوردهای عمرانی در روستاهای استان یزد

امروزه تمامی روستاهای استان از زیر ساخت های مناسب در زمینه تامین آب ، برق ، گاز ، راه روستایی مناسب و خدمات ارتباطی بهره مند هستند .

به گزارش یزدی نیوزمعاون عمرانی استانداریزد گفت:  در حالیکه در بخش راه تنها در سال  پنجاه و هفت  289 کیلیومتر راه خاکی در روستاها داشتیم اما به برکت توسعه فعالیت های عمرانی در روستاها تا کنون ۲۲۸۹ کیلیومتر راه روستایی اسفالته در روستاهای استان احداث شده است .

  صادقیان افزود:  در حال حاضر تمامی روستاههای بالای ۱۰ خانوار استان هم از نعمت برق برخوردارند بطوریکه از ۹۷۳ روستای واجد شرایط برق دار شدن هم اکنون ۹۲۲ روستا از نعمت برق بهره مند هستند .
وی  از بهره مندی ۹۵ درصد روستاهای استان از اب اشامیدنی سالم خبر داد و گفت: با وجود خشکسالی ها ی سال های اخیر برای تامین اب شرب سالم روستائیان هم اکنون اب شرب بهداشتی بصروت سیار به ۳۳۰ روستای استان انجام میشود. 
معاون عمرانی استاندار با اشاره  به اجرای طرح گاز رسانی به ۸۵ درصد روستاهای استان گفت از ۵۴۲ روستای واجد شرایط گاز رسانی تعداد ۳۹۴ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و هم اکنون عملیات گاز رسانی به ۷۶ روستای استان نیز در حال اجراست و این در حالیست که قبل از انقلاب نه تنها روستاها بلکه شهرهای استان نیز از نعمت گاز بی بهره بودند .
وی با اشاره به توسعه خدمات ارتباطی در روستاهای استان از جمله پوشش تلفن ثابت و همراه و ارائه خدمات دیتا به روستائیان گفت: در حال حاضر بیشتر خدمات در زمینه مسا ئل بانکی و خدماتی در روستاها از طریق دفاتر  پست بانک ارائه میشود و هم اکنون ۶۹ هزار شماره تلفن ثابت در روستاهای استان فعال است و ۷۹۵ روستای استان از نعمت ارتباط بهره مند هستند .
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..